menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help Wat is er met mijn tomaten aan de hand

Ga naar meest recente reactie

Yvonne

Tekst aangepast

Yvonne

Sinds een paar dagen zie ik in mijn kas, dat alle knopjes en de bloemetjes van mijn tomaten vergelen, verdrogen, schimmelen, en dus afsterven.
Daaronder hangen wel prima tomaten en ik oogst ook prima, maar hoe kan het nou dat alle knopjes en bloemetjes dood gaan ?

Ik werd helemaal bang omdat ik daarnet een tomaat eraf heb gehaald die nog groen was, maar aan de kant van het steeltje rot. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wat zou er aan de hand zijn en kan ik er iets aan doen, of wat is er fout gegaan ?

Ik heb ook buiten tomaten staan, en die hebben dat niet.

Nou heb ik wel in de kas ook komkommers staan en die moeten nogal veel water hebben. Zou het er aan kunnen liggen, dat de tomaten daardoor ook teveel water hebben gehad ?

Ik kan helaas geen foto bijvoegen, dan was het wat duidelijker, want m'n digitaal is kapot
donderdag 3 augustus 2006 - 16:05
Tomateboer

Tomateboer

Dag Yvonne,
Die bloemknopjes die afsterven komt door een te hoge temperaturen.
Dat kan door die hitte geweest zijn.
Dat is geen ziekte maar ja,uw bloempjes zijn wel verbrand.
Was het de volledige stengel die rot was of alleen het bovenste van de tomaat
grt
donderdag 3 augustus 2006 - 16:20
Yvonne

Yvonne

Was het de volledige stengel die rot was of alleen het bovenste van de tomaat


Nee, de stengel is helemaal niets mee aan de hand, (zover ik kan zien dan), er hangen nog meer tomaten aan. Het was alleen het bovenste gedeelte van de tomaat die rot was. Dat keek een beetje beige-bruinachtig. Ik heb het nog nooit gezien.
donderdag 3 augustus 2006 - 16:30
Tomateboer

Tomateboer

Dat kan vruchtrot zijn
grt
donderdag 3 augustus 2006 - 17:05
Yvonne

Yvonne

Oke, maar waar komt dat door en gaat dat verder naar mijn andere tomaten en kan ik er dan nog iets aan doen ?
donderdag 3 augustus 2006 - 17:12
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).