menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Komkommers

Ga naar meest recente reactie

huubje

Huubje

hallo
kan er mij iemand mij helpen mijn komkommers heb ik nu een tweetal weken in mijn serre uitgeplant en geef ze dagelijks zo'n 200 á 300 cc water per plant ik heb er al twee die afsterven.De bladeren beginnen plots te verslenzen alsof ze uitdrogen niettegenstaande ik ze water geef. Wat zou de oorzaak daarvan kunnen zijn.
Groetjes huubje.
dinsdag 27 mei 2008 - 20:51
killahkelly

Killahkelly

Hoi Huubje,

Ik had 3 komkommerplantjes staan in mijn tuin.
Een is er al dood.
Maar betreffende de twee andere, mijn plantjes hebben die periode ook gehad.
Bij mij duurde het een week en toen kwamen ze weer op!
Zonder behandeling of extra water!
Behalve een dus!
Denk je niet dat je ze teveel water geeft?
Ik zou het bij enkele aankijken en bij enkele je watersysteem houden.
Hou me op de hoogte!

Groeten Kelly
woensdag 28 mei 2008 - 11:51
cetinel

Cetinel

200 cc,bedoel je daarmee zo een 200 ml?? een bekertje dus??
ik heb mijn komkommers geplant en ze elk een flinke teug water gegeven(meerdere liters!)terwijl de pot waarin ze zaten ook al water had gehad.
ze zijn allemaal aan de groei en ik heb geen enkele gehad die verslenste..
ook maakt het uit of ze buiten staan of in de serre? buiten hebben ze rapper last van uitdrogen door de wind en zo,in de serre is het vaak een hogere luchtvochtigheid....
woensdag 28 mei 2008 - 12:02
huubje

Huubje

200 cc,bedoel je daarmee zo een 200 ml?? een bekertje dus??
ik heb mijn komkommers geplant en ze elk een flinke teug water gegeven(meerdere liters!)terwijl de pot waarin ze zaten ook al water had gehad.
ze zijn allemaal aan de groei en ik heb geen enkele gehad die verslenste..
ook maakt het uit of ze buiten staan of in de serre? buiten hebben ze rapper last van uitdrogen door de wind en zo,in de serre is het vaak een hogere luchtvochtigheid....

ze staan in een serre al een paar weken ze zijn al een 30 cn hoog ze groeiden zeer goed.Dat is inderdaad een beker maar de grond is niet uitgedroogd hoor
woensdag 28 mei 2008 - 17:11
Fons

Fons

PAS OP MET WATER RECHTSTREEKS TEGEN DE STAM VAN DE KOMKOMMER AAN TE GIETEN, DAT KUNNEN KOMKOMMERS NIET VERDRAGEN ZE STERVEN AF.
PLAATS EEN 2 LITER PEPFLES MET WEGGESNEDEN BODEM OP 10 CM VAN DE STAM IN DE GROND EN GEEF VIA DIE FLES WATER, NIET OVERDRIJVEN MET WATER GEVEN? EEN FLESVULLING WEKELIJKS ZOU MOETEN VOLSTAAN BIJ NORMALE TEMPERATUREN.
woensdag 28 mei 2008 - 22:11
cetinel

Cetinel

ik heb geen water tegen de stam gegeven inderdaad,en die fikse teug was wel toen ik ze plantte ineens,maar sindsdien ook niet meer,denk dat al die kleine beetjes juist niet goed zijn?
woensdag 28 mei 2008 - 22:12
Ward

Ward

Komkommers of meloenen zijn heel gevoelig voor teveel water in een jong stadium. Als de jonge plantjes te nat en/of koud staan met de worteltjes dan krijg je pythium. Best is na planten weinig water geven tot de plant goed aan het weggroeien is en zoals reeds vermeld de stam niet nat maken.

Groeten,

Ward
donderdag 29 mei 2008 - 20:54
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).