Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
was bij ons ook zo, en dat blijkt niet goed te zijn voor tomaten, dan krijg je ook sneller schimmelziekten
daarom hebben wij er dus maar twee achterramen uitgenomen (die staan op 1,5 m van een haag dus vacht het geen wind langs die kant en als het echt heel warm weer is leggen we schaduwdoek en een stuk vliesdoek op het dak. Dan hebben we én toch nog licht en is de temperatuur wat getemperd
wij doen dit ook omdat wij van die speciale sluipwespen gebruiken tegen witvlieg en die kunnen niet tegen te hoge temperaturen
boven 35 ° groeien tomaten niet meer, dus:
ofwel zorgen voor schaduw door Temperzon te strijken op de vensters
zoveel mogelijk lucht circulatie(zeer goed bij jullie door het wegnemen van vensters)
in de directe omgeving van de serre zorgen dat de wind vrij spel heeft, dus : geen zware beplantingen , geen hoge gewassen die de wind tegen houden
bij zeer hoge t° desnoods nog een ventilator in de serre zetten, ik moet dat soms ook doen, maar is niet zeer milieuvriendelijk omdat dit weer energie vraagt.
wat ook gedaan wordt is de grond vochtig maken, maar ik doe dat niet
wij hebben vlaskorrels liggen en dit is voor mij voldoende
vlaslemen, maar wij hebben de korrels van vlas, juist zoals je fijne hondenkorrels zou hebben.
normaal in goede tuincentra, maar naar men zegt worden die korrels nu ook gebruikt voor die pelet(ik weet niet of ik het juist schrijf) kachels. Het is zeer moeilijk geworden om er te vinden.
Maar op het internet bij paardenstrooisel , als je dat ingeeft in google kom je er wel.
ja, zo kan je het ook uitleggen, maar ik heb ze gelegd:
-om geen onkruid meer te hebben in de serre
-om een goede waterverstandhouding te hebben, als je giet dan beginnen die korrels vocht op te nemen, die zwellen
-Die zorgen echter ook dat je minder moet gieten, dat je planten niet uitdrogen
-en een groot voordeel is dat ze nog voedsel bevatten voor de planten
-waar er bij ons korrels liggen is de vruchtvorming veel intenser, veel vlugger rijping,
-mijn serre die enkel paprika's en aubergines heeft dat is dag en nacht verschil bij vorig jaar.