menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kattenplaag in mijn moestuin

Ga naar meest recente reactie

gabrielle

Gabrielle

Hallo allemaal,
Is er iemand die mij raad kan geven om poesen uit mijn moestuin te houden?
Afgelopen weekend hebben wij allerlei groentjes gezaaid in onze tuin, en 2 dagen nadien hadden de katten er al putten in komen graven. Resultaat; ajuinen lagen in het rond, worteltjeszaad wie weet waar het zal uitkomen, etc. Dagelijks zijn er putten bijgegraven. Zonde van ons werk, en mijn man word het zo naderhand erg beu. Wat maar normaal is. Om alles af te dekken is wat veel, alsook koortjes spannen. Is er geen eenvoediger manier, of een oud huishoudmiddeltje dat dit kan vermijden. Graag jullie reactie. Alvast bedankt!
vrijdag 10 april 2009 - 22:27
York

York

Hallo Gabrielle,
Ik heb een tijdje last gehad van een poes die haar hoopjes op mijn gras kwam leggen. Ik heb alle middeltjes geprobeerd(peper, koffiedik, produkt uit het tuincentrum waar katten niet van houden.......... en tenslotte hebben mottebollen geholpen.
Groetjes
vrijdag 10 april 2009 - 22:38
JasperL

JasperL

ja, koffiedik is ook het enige huis tuin en keukenmiddeltje waar ik op kan komen...
vrijdag 10 april 2009 - 22:47
gabrielle

Gabrielle

Ik ga deze middeltjes vanf morgen alvast uitproberen,ik laat nog weten of het heeft geholpen.
Bedankt!
grts Gabrielle
vrijdag 10 april 2009 - 23:02
printemps

Printemps

Takken van rozestruiken ertussen leggen

mvg lentean
zaterdag 11 april 2009 - 00:12
cetinel

Cetinel

auw!
zaterdag 11 april 2009 - 09:27
dendrodan

Dendrodan

Dat probleem heb ik hier niet, heb een kruising van een Jack russel met fox terrier.
Die duld geen kat op zijn domein
maandag 13 april 2009 - 21:50
Thanja

Thanja

Ik heb een tijdje terug gezien hoe iemand snoeitakjes half de grond instak om te voorkomen dat katten in de tuin gingen spitten.

Ik weet niet meer of ik het hier op het forum heb gezien of ergens anders...

Ik kom er nog op terug!
maandag 13 april 2009 - 22:15
Thanja

Thanja

gevonden op http://doorlotjesrozebril.blogspot.com/

Groenten

maandag 13 april 2009 - 22:16
gabrielle

Gabrielle

Vind jillie ideetjes allemaal heel goed en makkelijk uitvoerbaar, maar enige probleem is dat het een grote groententuin is, en dat ik dan die takjes allemaal tussen die rijen gezaaide groenten (wat er nog van overblijft althans) zou moeten gaan steken. Is bijna onhaalbaar eigenlijk. Ben reeds op zoek geweest naar mottenballen om evt in netjes van appelsienen te steken en hier en daar omhoog te hangen aan een stokje, maar vind er geen. Zal nog eens bij drogist gaan kijken morgen. In al die jaren dat we nu groenten telen, is dit de 1ste keer dat we zoveel problemen hebben met een kat.
We geven in ieder geval nog niet op!
Grts
maandag 13 april 2009 - 23:39
fsachs78

Fsachs78

Heb je misschien de grond bemest met iets waar ammoniak in zit? Katten associëren dat met urine en proberen hun 'eigen luchtje' erover heen te gooien om een soort territorium af te bakenen. En als er dan een kat begonnen is, doen de volgende hetzelfde (vicieuze cirkel).

Ik heb toevallig in mijn moestuin gisteren aluminium blaadjes gehangen tegen vogels. Ze glinsteren en maken een schel geluid in de wind. Ik heb zelf een kat en die liep er ook voor weg! Dus misschien kun je dat ook proberen. Vogels en katten afschrikken, twee vliegen in één klap!
dinsdag 14 april 2009 - 10:24
verbena46

Verbena46

ook onze katten mogen graag een kijkje nemen in onze tuin ik los het zo op:

we hebben een hele grote palmboom in de tuin en die onderste lange brede takken moeten soms afgezaagd worden want hangen te laag.
deze bewaren we (ze drogen maar gaan niet kapot)
als ik bv sla zaai leg ik die palmtakken er boven op tot de plantjes boven komen

grtVerbena
dinsdag 14 april 2009 - 16:56
Rita1960

Rita1960

of ik gooi er een net overheen (ook goed tegen houtduiven) of ik zet er de iets langere versie van de cocktailprikkers bij.

werkt ook..

groetjes,

Rita
dinsdag 14 april 2009 - 20:30
drum

Drum

een goe geweer is de énige oplossing tegen katten .(mag natuurlijk niet )
Ik wil maar zeggen dat niks buiten een hond eigelijk helpt.
En dat is ook niet altijd de makkelijke oplossing (hof afmaken)
zondag 19 april 2009 - 16:24
annemiek123

Annemiek123

Ik had katteschrik gekocht, een product van Ecostyle, dat hielp redelijk goed om mijn eigen kat uit de groente te houden...hahaha.
Het nadeel vind ik wel dat het enorm stinkt, naar knoflook, en je dus zelf ook niet meer lekker in je tuin zit.
donderdag 7 mei 2009 - 23:42
gabrielle

Gabrielle

Wel hier mijn oplossing die bij ons het meeste effect blijkt te hebben.
Die katteschrik bleek niet te helpen en onze tuin is dit jaar niet bemest geweest, dus die amoniakgeur hebben we der ook niet.
We hadden van iemand vernomen dat ze apparaatjes verkochten dat geluid op hoge frequentie afgeeft, kun je zelfs bijregelen hoe hoog de toon moet zijn. Telkens er beweging is van katten zelfs vogels allerlei, gaat het geluid in werking. Ideaal als je een grote tuin hebt. Je vind het niet overal, maar sinds wij er een hebben geplaatst zijn de katten weggebleven, tot onze grote opluchting.
Bedankt allemaal voor jullie goede raad, zal er misschien nog wel dingen van kunnen gebruiken voor in mijn plantentuin.
Grts G
maandag 11 mei 2009 - 22:26
rrheyn

Rrheyn

Hi Gabrielle,
Ik heb er ook last van en zie dat ze echt gek worden van valeriaan. eigelijk niet gek maar high )
Ik las bij Mellie Uyldert, een echte oude kruidenmadam van 99 jaar, een voorbeeld van gedrevenheid, dat wijnruit een goeie oplossing kan zijn.
Ik strooi nu af en toe wat blad van wijnruit.
Zet ook stokjes en er bestaat nu zelfs ook een electronische versie om katten of honden op afstand te houden, via geluid, hoge tonen.

Groenten

zaterdag 16 mei 2009 - 15:12
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).