menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aantasting tomatenstammetjes

Thanja

Thanja

Vanmiddag kreeg ik plantjes van een vriendin om op te passen, terwijl zij op vakantie is.

Nu liet ze me zien dat haar tomatenstammetjes waren 'aangevallen'. Weet iemand wat dit is en waardoor het veroorzaakt wordt? Als ze namelijk ziek zijn, zet ik ze liever niet in mijn kas, om verspreiding te voorkomen.

Bladeren van de planten zijn niet aangetast.

Groenten

donderdag 7 mei 2009 - 15:34
Jorg

Jorg

Ik denk dat slakken de jonge tomatenplantjes hebben aangetast. Geloof niet dat het een ziekte is maar weet dat natuurlijk niet 100 % zeker.



www.veiligheidposters.nl
donderdag 7 mei 2009 - 18:56
tonny76

Tonny76

Ik zou dit plantje in een grotere pot verplanten en de stengel dieper in de grond steken; zodat het 'beschadigde' gedeelte onder de grond zit.

Tomaten maken namelijk gemakkelijk nieuwe wortels aan op de stengel en zo kan de plant sterker worden en meer wortels aanmaken.


Groetjes

Tonny
vrijdag 8 mei 2009 - 07:55
JovanDreumel

JovanDreumel

Het kunnen slakken en aardrupsen zijn. Bij slakken zul je op zoek moeten naar slijmsporen en bij aardrupsen vind je opgerolde rupsen in de buurt van de vreterij. Je vindt ze moeilijk, omdat de kleur bijna hetzelfde is als de grond.
vrijdag 8 mei 2009 - 08:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).