menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Broccoli oogsten

Ga naar meest recente reactie

annemiek123

Annemiek123

Nou dit is mijn eerste broccoli ! Ik vind dat ie er prima uitziet, en heb hem al geoogst vanmorgen. Nu zie ik wel lichte en donkere groene knopje, dus is mijn vraag..had ik toch nog wat langer moeten wachten of ben ik juist al wat aan de late kant? Ik vind het lastig in te schatten wanneer de juiste tijd om te oogsten is.

Groenten

dinsdag 7 juli 2009 - 09:29
andre

Andre

je mag iets vroeger oogssten te laat oogsten geef gele bloemvorming en dan is deze lekkere groente niet meer eetbaar
dinsdag 7 juli 2009 - 09:57
miriam

Miriam

iets vroeger mag ,maar ik vindt hem prachtig.

wist je dat je brocolli nog eens kunt laten schieten?
Dan heb je kleine maar niet minder lekker.
dinsdag 7 juli 2009 - 11:24
annemiek123

Annemiek123

ja ik heb hem heel kort afgesneden, hoop dat er nu nog wat scheuten gaan komen.
Ben heel benieuwd hoe ie gaat smaken vanavond
We eten iedere week wel een keer broccoli, dus zal het verschil zeker moeten proeven.
dinsdag 7 juli 2009 - 11:40
miriam

Miriam

mm lekker
laat het smaken
dinsdag 7 juli 2009 - 11:45
JovanDreumel

JovanDreumel

Die ziet er lekker uit en zal zeker smaken. Bij warm weer kan het snel gaan met de bloemvorming en moet je er echt op bedacht wezen dat de bloemen snel zichtbaar zijn. Pak ze dan gerust wat eerder. Ik heb de mijne vandaag pas uitgeplant voor de late oogst. Dan heb je minder last van schieten en dan kun je grotere roosjes oogsten, omdat dan de temperatuur lager is en ook dan kun je doorgaan met oogsten van de kleinere roosjes tot de vorst.
dinsdag 7 juli 2009 - 19:29
wim86

Wim86

Vraagje: Moet je brocolli ook toeleggen zoals bloemkolen om zeer grote exemplaren te krijgen ?
dinsdag 7 juli 2009 - 20:28
JovanDreumel

JovanDreumel

Bij bloemkolen doe je dat om mooie witte bloemkool te krijgen, anders wordt hij geel. Bij broccoli hoeft dat dus niet.
dinsdag 7 juli 2009 - 21:26
suldrun

Suldrun

mijn broccoli heeft niet zo'n mooi kropje ( alleen als ze klein zijn 5cm ofzo) daarna vallen ze uit elkaar en kort daarna bloeien. Kan ik daar nog wat tegen doen?
woensdag 8 juli 2009 - 08:10
JovanDreumel

JovanDreumel

Er moet stevig bemest worden en niet teveel stikstof (N). En wat ik in mijn vorige verhaal vertelde. dat je ze daarom beter laat kunt zetten. Nu zaaien in potjes en daarna uitplanten kan nog wel en je zult ervaren, dat die niet zo vlug zullen bloeien en ook groter worden.
woensdag 8 juli 2009 - 09:52
suldrun

Suldrun

hai
ga het direct doen denk ook dat mijn bloemkooltjes wat meer mest nodig hebben die zien er ook niet uit en vorig jaar waren ze zo mooi
woensdag 8 juli 2009 - 22:04
craeghsjo

Craeghsjo

misschien een domme vraag maar mijn broccoli heb ik laten doorschieten omdat hij daarvoor zo'n lichte vale kleur had, niet zoals in de winkel mooi groen...

had ik hem met de vale kleur kunnen opeten of wat moet ik nu doen?
kan ik misschien hier nog zaden van krijgen voor volgend jaar??
vrijdag 17 juli 2009 - 23:31
JovanDreumel

JovanDreumel

In ieder geval afsnijden en hopen, dat er nog nieuwe scheuten komen. Als ze wat vaal zijn, dan zou dat erop kunnen wijzen, dat ze wat weinig bemest waren, maar dan zijn ze wel te eten.
zaterdag 18 juli 2009 - 09:02
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).