0 Wanneer wortels oogsten
▼ Ga naar meest recente reactie
Suldrun
Ik heb zowel winter als zomerwortels gezaaid. Beide zien er dik en bijna oranje uit ( van boven) Maar wanneer mogen ze de grond uit, want ben erg benieuwd ( van van de tig zaadjes heb ik nu ongeveer 7 wortels haha) mijn eerste keer en ook nog op klei.
thanks
zaterdag 18 juli 2009 - 08:31
Ed50
Dag Suldrun,
De zomerwortels mogen nu zeker geoogst worden. Winterwortels worden normaal gezien later gezaaid dan zomerwortels en worden geoogst in het najaar maar als ze vroeg gezaaid zijn is het goed mogelijk dat die nu ook al oogstbaar zijn. Je kan wel best eerst de zomerwortels oogsten. Maar als je wortelstoemp of zo wilt eten en je hebt er blijkbaar niet al te veel mag je ze natuurlijk ook allemaal tegelijk oogsten en consumeren. Smakelijk alvast!
Groetjes,
Eddy
zaterdag 18 juli 2009 - 08:49
Suldrun
dank je ik ga zo direct even kijken, al ziet er 1 wel een beetje groen van boven uit. Ziek? of nog niet klaar?
zondag 19 juli 2009 - 10:15
Andre
Het groen worden van wortelen kan je vermijden door ze licht aan te aarden
Grt andre
zondag 19 juli 2009 - 11:21
Suldrun
dat zal ik de volgende keer doen, heb ze er allemaal uit gehaald, ze ruiken heerlijk niet zo lang maar wel dik. Ik blij met mijn allereerste worteltjes
zondag 19 juli 2009 - 15:31
JovanDreumel
De bovenkant van de wortel is de stengel en dat deel kan groen worden in het licht. De wortel zelf blijft oranje.
zondag 19 juli 2009 - 18:49
\n\n
Beschikbaar in de webshop..
Voeg een reactie toe