menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardappelen al poten

Ga naar meest recente reactie

livarno

Livarno

Heeft er al iemand aardappelen gepoot? Die van mij staan nog te voorkiemen. Heb ze vandaag in de schuur (koeler) gezet.

En heb plastic over het stuk grond gelegd waar ze moeten komen zodat de grond een beetje kan opwarmen en wat droger blijft.

Gr

zondag 28 maart 2010 - 21:00
lam

Lam

Hoi Batdah,
Mijn eerste poters zitten nu 5 dagen in de grond, het zijn hele vroeg.Na 100 dagen kunne ze er uit. het zijn er maar 22 stuks. De rest staat buiten keurig ik kistjes om de uitlopers kort te houden. het zijn, vroege 1 soort, 1 soort middenvroeg en 3 soorten late aardappels.te samen ongeveer 6 kg.( zelf over gehouden, uit de oogst van vorig jaar).Deze worden gepoot ongeveer begin en half april.
Groeten ,
Lam
zondag 28 maart 2010 - 21:57
Mandy

Mandy

Volgende week gaan de eerste rijen geplant worden.............

woensdag is een goede dag.......om aardappels te poten ( en uien)
zondag 28 maart 2010 - 22:35
FransNL

FransNL

Ook bij mij gaat komende week de eerste kilo pootaardappelen de grond in , witte Eersteling. Met de rest wacht ik liever nog een dag of veertien want anders wordt het teveel werk als ik ze noodgedwongen nog eens zou moeten afdekken i.v.m. dreigende nachtvorst. Het zijn trouwens ook de wat latere rassen Nicola en Ratte dus dat heeft nog helemaal geen haast.
zondag 28 maart 2010 - 23:39
Mandy

Mandy

Er bestaat ook een RODE eersteling
zondag 28 maart 2010 - 23:53
FransNL

FransNL

De rode Eersteling is een wat meer bloemige aardappel. De witte is veel vaster.
zondag 28 maart 2010 - 23:56
Mandy

Mandy

En de Ratte d'Ardeche kun je nog zeker wel tot half April poten......
zondag 28 maart 2010 - 23:58
Mandy

Mandy

ALS je ze half april in de grond wil doen kunnen ze ook wel wat langer erin blijven zitten.... geen enkel probleem.....
maandag 29 maart 2010 - 00:08
Mandy

Mandy

Niet alleen te verlaten maar kunnen er OP TIJD in en kunnen dan ook LANGER in de grond blijven.....

maandag 29 maart 2010 - 00:15
Gina

Gina

Hier zitten ze al 2 weken in de grond wel afgedekt met gaatjesfolie.
200 Rode Eersteling
40 Ratte
40 Fresco
40 Aktiva

Staan nog niet boven, ga straks eens voorzichtig graven om te kijken hoever ze staan.
maandag 29 maart 2010 - 07:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).