Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo , heb me 2 weken geleden 2 mooie kippen aangeschaft en redelijk veel stro gebruikt voor in hun hok , nu zou ik dat willen verversen . Mijn vraag is mag ik dat gebruikte stro tussen mijn groenten uitspreiden als mulching tegen uitdrogen en onkruid of kan de mest van de kippen op een of andere manier te sterk zijn .Ik ben nog beginneling zowel in de groenten als in de kippen . Dank u alvast voor de raad .
Op passen met stro gebruik en zeker met kippenmest er door
.Kippen mest is nog al scherp(bevat veel zout) en dat gemengt met stro .Vers te gebruiken is af te raden, probeer het te composteren.
Het is een te technisch verhaal om het uit te leggen via een berichtje. het heeft te maken met de C:N verhouding(Koolstof tikstof). in stalmest is dat 1:10 en in stro is dat ongeveer 1: 200.
Grote verschillen dus, na een jaar te gebruiken, is beter.
Goedemorgen allemaal , super bedankt voor de raad , ik had een vermoeden dat die stro met kippemest ergens te straf zou zijn ,maar ik wist niet waarom , nu wel en zal die op de compost uitspreiden en volgend jaar verwerken . Nog een prettige lente !!!
Vers hout trekt de stikstof uit de bodem en dan kwijnen je planten en worden ze geel
In een open vuilzak,met onderin een paar gaatjes,in de tuin zetten,dat er (regen)water in valt en ook weer volgend jaar pas gebruiken
Volgens mij toch
Mijn ervaring met het weinige strooisel dat per ongeluk tussen de planten terechtkomt, is dat het vaak veel zaden bevat vanuit het kippenvoer. Je ziet dan overal "onkruid" uitkomen.
De houtkrullen en de mest zijn ideaal om te gebruiken op de composthoop als afwisseling tussen het vele grasmaaisel!