menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eind juni eigen tuin wat dan nog zaaien

Ga naar meest recente reactie

Nootje77

Nootje77

Half of eind juni zullen wij onze eigen tuin zijn en dan zal ik dus de mogelijkheid hebben om in volle grond het een en ander te zaaien. Uiteraard gaat onze tuin niet meteen aangelegd zijn, deels omdat ik eigenlijk pas een heel nieuwe tuinder ben, deels omdat de tuin nog niet echt zal afgeschermd zijn van de buren en van de straat. Ik weet wel al waar het moestuintje zal gaan komen, maar daar zal ik in het begin iet direct iets gaan planten omdat dat echt aan de straatkant is en ik daar liever niet ga staan schoffelen en zo. Maar goed... mijn vraag is eigenlijk wat ik half juni of eind juni nog in volle grond kan zaaien en toch nog wat resultaat kan van hebben.
Ik heb nog boontjes en peultjes gezaaid binnenshuis, maar vrees dat ik die niet in hun kleine turfpotje ga kunnen houden tot dan. Of toch ? Mijn tomaten en paprikaplanten staan intussen al in grote zwarte potten, dus die ga ik dan niet meer in volle grond herplanten, zal al blij zijn als ze de verhuizing zullen overleven.
zondag 25 april 2010 - 00:20
xerofyt

Xerofyt

Misschien kan dit je op ideeën brengen: http://http://www.tuinadvies.nl/groenten_zaaikalender.htm

Succes!

Groet,
Xerofyt
zondag 25 april 2010 - 09:50
andre

Andre

Je kan gerust nog in volle grond boontjes, salade, winterprei planten, bloemkool, andijvie zaaien

Groetjes andre
zondag 25 april 2010 - 10:14
Nootje77

Nootje77

Mmmm, verse andijvie, dat klinkt erg goed ! Ik denk dat ik de grond er al wat op voorhand ge proberen klaarmaken. Wat meststoffen toevoegen en hem wat schoffelen. Is de allereerste keer dat ik een moestuintje zou gaan aanleggen en ga gebruiken, dus alle tips zijn welkom. Ik heb wel al gezien dat ik een buurman met moestuin heb dus met een beetje geluk zijn dat sympathieke mensen en geeft hij me wel wat raad...
zondag 25 april 2010 - 11:07
Calliope

Calliope

Je kunt ook nog zomerworteltjes zaaien in juni (tot eind juli). Die zijn dan oogstbaar vanaf oktober.
zondag 25 april 2010 - 11:30
Calliope

Calliope

Oh en vanaf september kun je ook veldsla en wintersla zaaien.
zondag 25 april 2010 - 11:30
Renata75

Renata75

Bietjes, snijbiet, spinazie en bosuitjes kun je ook nog prima zaaien.

Succes!!
maandag 26 april 2010 - 13:51
guy_fruit

Guy_fruit

Vanaf 21 juni terplaatse zaaien: groenlof (suikerij), roodlof en struikboontjes.
Einde juni courgette planten die je twee weken vooraf zaaide in potten.

Guy
dinsdag 27 april 2010 - 07:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).