Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Half of eind juni zullen wij onze eigen tuin zijn en dan zal ik dus de mogelijkheid hebben om in volle grond het een en ander te zaaien. Uiteraard gaat onze tuin niet meteen aangelegd zijn, deels omdat ik eigenlijk pas een heel nieuwe tuinder ben, deels omdat de tuin nog niet echt zal afgeschermd zijn van de buren en van de straat. Ik weet wel al waar het moestuintje zal gaan komen, maar daar zal ik in het begin iet direct iets gaan planten omdat dat echt aan de straatkant is en ik daar liever niet ga staan schoffelen en zo. Maar goed... mijn vraag is eigenlijk wat ik half juni of eind juni nog in volle grond kan zaaien en toch nog wat resultaat kan van hebben.
Ik heb nog boontjes en peultjes gezaaid binnenshuis, maar vrees dat ik die niet in hun kleine turfpotje ga kunnen houden tot dan. Of toch ? Mijn tomaten en paprikaplanten staan intussen al in grote zwarte potten, dus die ga ik dan niet meer in volle grond herplanten, zal al blij zijn als ze de verhuizing zullen overleven.
Mmmm, verse andijvie, dat klinkt erg goed ! Ik denk dat ik de grond er al wat op voorhand ge proberen klaarmaken. Wat meststoffen toevoegen en hem wat schoffelen. Is de allereerste keer dat ik een moestuintje zou gaan aanleggen en ga gebruiken, dus alle tips zijn welkom. Ik heb wel al gezien dat ik een buurman met moestuin heb dus met een beetje geluk zijn dat sympathieke mensen en geeft hij me wel wat raad...
Vanaf 21 juni terplaatse zaaien: groenlof (suikerij), roodlof en struikboontjes.
Einde juni courgette planten die je twee weken vooraf zaaide in potten.