Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb afgelopen zaterdag een snack komkommerplant gekocht in een tuincentrum. Op het kaartje staat dat hij veel water nodig heeft. Maar is dat dagelijks of 2 keer per week?? En ik lees via google dat je de top eruit kan knijpen voor betere oogst. Hoe doe ik dat eigenlijk?
Weet iemand of er volkstuintjes zijn in Glanerbrug(NLD). Ik googel me suf maar kan niks vinden. Fijne hemelvaartdag alvast morgen.
je plant mag niet echt droog komen te staan. water geven en met een schotel eronder. die vul je met water, als na een uurtje het water niet weg is.. water uit de schotel verwijderen.
en die top eruit? pak een schaar en knip het bovenste stuk eruit..
informeer eens bij de gemeente of ze volkstuintjes hebben in Glanerbrug en anders zet een advertentie "gezocht volkstuintje" in het plaatselijke bokkeblaadje..
Dan kan ik de plant iedere dag water geven en het overtollige weggooien. Gaan de wortels daar niet van rotten? En over de top wat als ik die laat zitten is dat erg? Heb de gemeente een mail gestuurd hierover maar die hebben nog niet gereageerd.
@Semmie ja ja Glanerbrug heeft zelfs glasvezel en riolering haha
@Paulette Ik heb de plant in een grotere pot gedaan zodat de wortells meer ruimte hebben. Ik heb ook van die bamboestokken erin gedaan zodat die steun heeft. Helaas heb ik maar een klein balkonnetje van 180x 250 cm dus in de volle grond kan ik niks zetten. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar een volkstuin.
Bedankt voor de antwoorden.
Groet Muis
p.s weet iemand een goed boek met veel info over groenten en fruit. Welke grond ze nodig hebben om te groeien hoe diep je ze moet zaaien hoeveel water ze nodig hebben wanneer je kan oogsten etc etc.
Watergift hangt af van de temperatuur, bij droog en warm weer veel meer water dan bij koud en nat weer. Er mag geen water onderin de pot blijven staan dan gaan de wortels idd rotten.
je hoeft de top er niet te uit te halen..
goed boek over groenten en fruit: De groente en fruit encyclopedie van de schrijvers Guy de Kinder en Luc Dedeene. Niet echt goedkoop maar een heel goed en duidelijk geschreven boek. Met veel foto's, bemestingsadviezen, vruchtwisseling ziekten en plagen.