Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo...wie kan mij raad geven over het opeten van mijn spruitenplant(blad)...ik heb nog geen insect gevonden maar iedere dag zie ik dat er meer van mijn spruitenblad is gevreten!!! wie kan mij raad geven....ik heb inmiddels wel insectensray gehaald...maar hoe ga ik dat spuiten...moet dat op het blad of hoe???
Gr inge
Voor je gaat spuiten met een product moet je perfect weten wat je wil geen bestrijden. Weet je niet wat de schade veroorzaakt spuit je niet.
Het kunnen rupsen zijn, in dat geval zie je doorgaans de uitwerpselen liggen in de bladoksels.
In het geval van slakken die je soms slijmsporen.
Het kunnen konijnen en vogels zijn ook. Dus probeer eerst eens uit te zoeken wat je planten opeet. Of maak misschien eens enkele (goede!) foto's van je planten en de schade.
spruiten en meestal alle kolen heb ik dit jaar gemerkt dat het telen onder
insectendoek veel beter gaat voor het eerste jaar heb ik mooie bloemkool en
andere kolen zonder ziekten en eet ik dit jaar lekkere kool