Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De bladeren van mijn jonge paprikas krullen terug zoals op andere jaren, waardoor ze altijd een grote achterstand oplopen. Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik er aan doen ?
de paprikaplanten van mij doen dit niet terwijl ze zowel onder plastic als ook in grote potten buiten staan.. ik houd de grond redelijk nat.. iedere dag water geven en 1x per week voeding.
vraag me niet welke 3 soorten ik heb.. 't zijn een groene langwerpige, een rode en een gele soort. ( de laatste 2 zaden van de blokpaprika's van de A..i)
ik plant ze in goede potgrond na het verspenen.en ze staan in de volle zon (voor zover de zon hier schijnt)
wat kan je er verder aan doen ik heb mijn grondt met mest korrels bemest voor dat ik ze der in zette maar alleen mijn paprika blaadjes krullen voor de rest niet.
dat groeit allemaal prima.
gr an
Ben dit paprika probleem is tegengekomen op een Engelstalig forum, daar hadden ze het volgensmij over te weinig voedingstoffen, te veel stikstof, ph-waarden, virus etc. Zal even kijken of ik de post kan vinden.
Dat denk ik ook,dat het niet anders dan bladluizen zijn. Ik heb heel in 't begin ook zo een aantasting gehad en dat houdt je planten onder.Ze zijn er alleen afgeraakt na een bespuiting,ik had het al met bruine zeep geprobeerd maar ik kreeg ze niet weg , nu het warmer wordt zal de toestand alleen maar verergeren.
grtjs.
ik dacht dat ik er van af was dus niet hier een foto [afbeelding verwijderd niet-https]
dit is de onder kant
had geen idee toen ik hem neer legde voor een foto dat er luis op zat zag het niet gelijk totdat ik de foto zag.
en de boven kant.
gr an
Mogelijk staan ze te nat, waardoor bepaalde voedingsstoffen niet naar behoren worden opgenomen, laat de kluit goed uitdrogen tussen twee watergiften in.