menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paprikabloemetjes vallen van plant af

Nootje77

Nootje77

ik heb twee soorten paprika's staan: blokpaprika sweet napoleon en rode puntpaprika. De rode puntpaprika heeft veel bloemetjes, maar ie vallen er steeds af. De blokpaprika heeft dit minder en daar zijn zich ook echt al vruchten aan het vormen. Ik zie bij de puntpaprika wel hier en daar een soort van zwarte streep op de plant, vooral op de splitsing naar zijtakken. Wat zou dit kunnen wijn ?
vrijdag 25 juni 2010 - 09:44
Jorg

Jorg

Af en toe tikken tegen de bloemetjes / stengel zodat het stuifmeel loskomt en op de stamper van dezelfde bloem valt.

Kijk hier even voor meer oorzaken: http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/paprika-kweken-bestuiving-en-bevruchting/
vrijdag 25 juni 2010 - 10:07
inge1963

Inge1963

Hoi Nootje
Heb je de paprika planten buiten in de regen gehad??? ik had het namelijk met me tomatenplanten..die had ik in de regen laten staan..en paar dagen daarna vielen ook mijn bloemkopjes eraf...dat was de oorzaak van de regen...heb ze toen snel binnen gezet..en met mooi weer weer lekker naar buiten...en ik heb ze gered de planten..heb nu al hoop tomaten eraan hangen..gelukkiggggggg...ja die zwarte streep zou niet weten wat het is...zou eens google er voor ...wie weet vind je dan wat erover...sucses verder ermee.
Gr Inge
vrijdag 25 juni 2010 - 10:10
FransNL

FransNL

Ik zie bij de puntpaprika wel hier en daar een soort van zwarte streep op de plant, vooral op de splitsing naar zijtakken. Wat zou dit kunnen zijn ?

Die zwartverkleuringen Nootje , waarschijnlijk is het meer een soort van paars/zwart als je goed kijkt , is een normaal verschijnsel. Niets om je zorgen over te maken dus.
vrijdag 25 juni 2010 - 13:35
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).