Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn snijboonplanten (ras Helga) doen het prachtig in de serre, maar nu de vele
bloemknoppen openkomen vallen de bloemetjes snel af zonder vruchtzetting.
Ik had me nochthans laten vertellen dat snijbonen zelfbestuivers zijn.
Moeten ze zoals tomaten 'getrild' worden?
t'ja en dan ben je binnen dus ook iets nodig en ik zie mijzelf echt niet als bij/hommel/of wat dan ook..
bijen verliezen de orientatie in de serre, blijft er weinig over.... om voor de bestuiving te zorgen.
Misschien moet je even geduld hebben! Bij mij doen de snijbonen het altijd super!
De kas wel luchten, en ook bij mij vallen er bloemetjes af. Maar elk jaar weer een leuke en lekkere opbrengst! Alles is dit jaar later als gewoonlijk, dus houd de moed er maar in!
Gr W