Ik heb begin april een bak gemaakt in de tuin waar ik aardappelen in wilde gaan kweken die bak is 45 bij 80 cm en 70 hoog.
Ik heb alleen maar tuinaarde bij groenrijk gekocht omdat die nu eenmaal meer voeding bevaten niet zo droog is dan de tuinaarde van de supermarkt, zo ben ik er dus ook mee begonnen zie alhier
http://www.youtube.com/watch?v=u-_940Xc0Hg
Terwijl de planten groeiden heb ik steeds meer aarde in de bak gegooid om de aardappelen maar groter te laten worden wat tot nu toe erg goed lukte.
Tot 3 weken geleden ( de kist was nu volledig dicht) ik moest nog een liter of 50 hebben om de kist af te maken zeg maar , maar had niet de mogelijkheid naar groenrijk te gaan (scooter) dus heb ik 2 x 25 liter tuinaarde bij de supercoop gekocht.
Al thuis heb ik de eerste zak erin leeg gegooit en begon rustig met de tweede zak, toen zag ik wat glinsteren en pakte het uit de grond, dit was dus GLAS!!!! Ter grootte van een vingertop.
Ik ben meteen gestopt en heb de zakken en het glas naar de supercoop teruggebracht met een klacht natuurlijk, dit zou worden doorgegeven aan de klantenservice van de supercoop.
Na 2 weken heb ik zelf het hoofdkantoor gebeld van de supercoop (het bleek dat er nu een miscommunicatie tussen de bedrijfsleider en de assistent was) en heb gesproken met de klantenservice en het verhaal uitgelegd. Nu kon ik na een dag denken van hun kant uit kiezen uit 2 mogelijkheden:
1 ik krijg de tuinaarde vergoed waar het glas inzit….. dat word dan wel bijna 3 euro die ik vergoed krijg???!!!
2 Ik moet het zelf regelen met de leverancier…..
Zoals u begrijp heb ik voor keuze 2 gekozen.
Tevens is het zo dat deze grond nu nog steeds verkocht word in de winkel wat mij niet normaal lijkt (dit heb ik ook gemeld bij de klantenservice van de supercoop maar volgens hem was het niet levensbedreigend…… nee zijn kinderen zitten niet in de grond met hun handen….. hier wel namelijk!!!!
Zoals u ziet heb ik ook diverse filmpjes op you tube staan met de ontwikkelingen in mijn tuin:
http://www.youtube.com/user/knetter75
Graag zou ik van u willen vernemen over hoe we dit probleem snel op kunnen lossen, mede omdat de bak met aardappelen nu aardig in de weg begint te staan omdat ik er niet meer mee kan doen!!
Graag hoor ik zo snel mogelijk van u,
Met vriendelijke groet,
knetter75
Nu is er afgelopen weekend een technisch adviseur van dat bedrijf bij me langsgeweest om te kijken en te wroeten in de aarde, toen hij wegging meldde hij dat hij in de loop van de week zou reageren.....
alhier:
n navolging op de voorgaande mails en het bezoek van onze onafhankelijke technische adviseur dhr. E.J. Bos kunnen wij u het volgende meedelen.
Tijdens het bezoek van de heer Bos is er onderzoek gedaan naar de schade. De planten stonden goed en volop te groeien en te bloeien. Bij handmatige controle door dhr. Bos van het nog aanwezige substraat materiaal is gebleken dat er geen glassplinters of andere onrechtmatige materialen zijn geconstateerd. In uw bijzijn is door dhr. Bos op diverse plaatsen in de bak met aardappelplanten gewroet in de aanwezige tuinaarde. Aan de handen van dhr. Bos werden geen verwondingen waargenomen. Voor ons als Veenbaas kunnen wij u melden dat er geen feitelijke vervolgschade opgetreden is.
De opmerking dat door een mogelijke aanwezigheid van glasresten de aardappels niet meer te consumeren zijn moeten wij derhalve afwijzen. De aardappels kunt u gewoon op normale wijze oogsten en consumeren. De bewering dat door mogelijk aanwezigheid van glasresten vinden wij ongegrond. Dit zou betekenen dat bij de agrariërs elk aanwezig steentje en/of houtje en/of glasscherfje tot problemen zou leiden.
In navolging van hetgeen hierboven is beschreven en de geconstateerde feiten willen wij u voor het ongemak een Tuincadeaubon twv
€ 50,- aanbieden of het bedrag op uw rekening storten.
In afwachting van uw reactie,
Hier heb ik dus geen reactie opgegeven wie o wie heeft tips???
knetter75