menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snijbonen

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

de snijbonen groeien snel nu,heb er eergisteren getrokken en uitgedeeld,vandaag zelf gekookt maar er moet meer geplukt worden anders worden ze te oud.werkje voor morgen dus,en dan invriezen..
nu zijn er deze keer veel bonen die krullen en dergelijke,dus niet echt mooi recht groeien,kan dat te maken hebben met het droge weer?,ze hebben ook minder bladgroei als anders..
donderdag 22 juli 2010 - 00:30
cetinel

Cetinel

dacht ik ergens ook,maar het feit dat ze niet mooi recht groeiden(een deel niet allemaal hoor)vond ik een beetje vreemd omdat ze gewoon goed naar beneden kunnen hangen,ik dacht dat ze krom groeiden als ze een obstakel tegenkwamen,maar das hier dus niet zo,de bonen zijn ook de enige groenten die ik niet bewaterd heb....
opkomst viel mee,ik heb ze na de ijsheiligen geplant en hoewel niet alles opkwam zijn er toch geen stokken zonder bonen aan....tja,die global warming he...
donderdag 22 juli 2010 - 00:39
cetinel

Cetinel

ja das ook zo een leuk probleemke voor kleine mensen
ik ben nog niet eens 1 meter 50 (maar wel een groot ego )en de bonen zijn al meer dan 2 meter hoog.....word dus een opstapje gebruiken.
donderdag 22 juli 2010 - 17:48
cetinel

Cetinel

net een grote!(20 liter) emmer snijbonen afgetrokken en gewassen.
straks maar es prepareren om in te vriezen,rozenjam daarnet al gemaakt en nu ga ik basilicum plukken voor pesto
ha! leukste tuinseizoen: heel veel oogstklare dingen
donderdag 22 juli 2010 - 20:08
Nootje77

Nootje77

Rozenjam, benieuwd hoe dat smaakt! Welke ingrediënten gebruik je daarvoor ?
dinsdag 10 augustus 2010 - 16:30
cetinel

Cetinel

waar ik niet bijkon schakelde ik een familieid in
rozenjam heb ik gemaakt volgens een recept dat an(printemps) hier had gezet...
rozen,water,citroen en geleisuiker zijn de ingredienten....was goed gelukt moet ik zeggen.
de kleinste is er niet dol op: da smaakt naar bloemen zei hij
dinsdag 10 augustus 2010 - 21:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).