Hallo,
Ik heb een beetje hetzelfde voor : wij hebben eind vorig jaar een huis gekocht, met een grasveld, moestuin en boomgaard. Nu ja tuin... de eigenaar is drie jaar ziek geweest en er is dus de laatste drie jaar weinig of niets gebeurd in de tuin. Ik heb mij toch maar gewaagd aan een moestuin, na eerst een poging te hebben gedaan het onkruid weg te krijgen. Het is voor het ogenblik een beetje dweilen met de kraan open, maar ik beschouw de tuin als een vijfjarenplan
Stukje bij beetje kom ik er wel, wat dit jaar niet lukt is voor volgend jaar, denk ik dan... Dit jaar heb ik geoogst : sla, erwtjes, courgetten, aardbeien, er staan nu nog tomaten, bloemkolen, spruiten, pompoenen en boontjes om te oogsten, dus ik heb mijn handen wel vol. Maar het is fantastisch leuk, ik amuseer me rot in mijn tuin !
Wat dat zaaien betreft : je kan perfect nu nog winterpostelein zaaien, ik ga mij ook nog wagen aan winterreuzen (grote spinazie). Als je zaden wil, moet je beslist eens de volgende site gaan opzoeken : www.denieuwetuin.be. Daar vind je echt superleuke dingen om te zaaien...
Veel succes en hou me op de hoogte !