menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn eigen moestuintje

Ga naar meest recente reactie

Nootje77

Nootje77

Wij zijn pas verhuisd naar ons eigen huis en nu heb ik op de noordkant van ons huis een mooi stukje grond liggen waar ik graag moestuin van wil maken. Kan dit met een noordgericht stuk grond ? Ik zou willen werken met verhoogde bedden om de rug zo min mogelijk te belasten. En op termijn zou ik ook wel een serreke willen, maar 't zal een kleintje moeten zijn vrees ik want het stuk is niet zo groot.
Wat denken jullie ? Zou dat kunnen op een noordgelegen stuk ?
dinsdag 10 augustus 2010 - 14:36
Nootje77

Nootje77

Dat groenten telen lukt in bakken, daar twijfel ik niet aan, maar ik vraag me af of ons stukje wel goed gelegen is. Het ligt op de noordkant namelijk. Ook vraag ik me dus af of een serre daar plaatsen handig kan zijn. Genoeg zon ?
dinsdag 10 augustus 2010 - 16:52
Nootje77

Nootje77

Die redenering volgde ik eigenlijk ook... ochtendzon ... warmte vasthouden en zowiezo genoeg licht... op zich geen slechte combi denk ik dan. Zeker met de zomer die we al gehad hebben waarbij het soms erg warm was. De planten in de grond, zonder kas, zullen dan misschien zelfs ook genoeg warmte krijgen ? Want 's avonds staat de zon er wel weer op.
Bedankt voor je antwoord! Ik ga de link zometeen bekijken.
dinsdag 10 augustus 2010 - 17:08
an

An

hoi Nootje moet lukken volgens mij alleen gaat het vogens mij minder hard dan in de zon , kwa rijping en dan heb ik het echt over veel minder zon.
dan dat je op het westen zit ,zal ook eens googelen voor je,
gr an
dinsdag 10 augustus 2010 - 22:01
Hilde1741

Hilde1741

Toen ik vandaag naar het werk vertrok heb ik gezien dat er om 12u nog volop zon was op het stukje dat we willen gaan gebruiken als moestuin en waar dus op termijn het serreke ook zou komen. Ik denk dat dat toch genoeg zon moet gehad hebben om op te warmen dan he ? Neen ?

PS/ ik geraak niet meer ingelogd via mijn Nootje77-account, dus maakte een nieuwe aan !
woensdag 11 augustus 2010 - 16:46
Hilde1741

Hilde1741

Het zal vast allemaal wat duidelijker worden wanneer ik mijn foto opnieuw bij mijn nieuwe profiel plaats, maar nu ben ik even niet thuis, dus het moeten wachten op een rustiger moment. Werk, werk werk ...
woensdag 11 augustus 2010 - 21:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).