menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rabarber

Ga naar meest recente reactie

Jakkamazoula

Jakkamazoula

Is er iemand die weet waar ik een rabarberplant kan kopen. Liefst van de soort Valentine. Bij Vreeken's Zaden is deze enkel beschikbaar in het voorjaar en ik dacht dat de beste planttijd najaar was voor rabarber.

Dus als er iemand weet waar ik deze kan verkrijgen, graag een seintje.

Thx
Peter
dinsdag 2 november 2010 - 20:50
Jakkamazoula

Jakkamazoula

Heb ze bij deze besteld...
woensdag 3 november 2010 - 10:06
Jakkamazoula

Jakkamazoula

Toch nog korte vraagjes mbt het telen en oogsten van rabarber.

Het beste is om het eerste jaar nog niet te oogsten zodat de plant kan aangroeien, klopt dit?

Men zegt ook dat men niet meer mag oogsten na de langste dag maar wat doe je dan met late soorten zoals de Valentine?

Alvast bedankt!

Peter
woensdag 3 november 2010 - 15:12
fsachs78

Fsachs78

Ik lees overal dat je inderdaad vanaf juli niet meer mag oogsten. De hoeveelheid oxaalzuur stijgt dan, en dat is niet goed voor je als je te veel binnen krijgt.

Bovendien heeft de plant de rest van het jaar nodig om aan te sterken voor het volgend jaar.

Ik heb ook rabarber staan en neem van mij aan dat je genoeg kunt oogsten voor de langste dag, want het groeit enorm snel.
zondag 7 november 2010 - 13:01
Eve

Eve

De eerste twee jaar niet oogsten, want dan is de plant nog te jong, zijn de stengels nog erg vezelig, en kunnen de planten in de zomer praktisch kapot gegaan zelfs als ge er niet zoveel van geplukt hebt in het voorjaar

Late soorten kunnen ook al lang voor 21 juni geoogst worden, dus daar zit ge wel veilig mee.

Rabarber kan de hele winter door geplant worden, dus ge hebt nog genoeg tijd. En het vindt schaduw wel aangenaam, alleen geen zwembad rond de voeten.

Eve
zondag 7 november 2010 - 23:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).