menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Terrastuin

ninneke

Ninneke

hallo allemaal ,

ik heb vorig jaar een huisje gekocht met een koer (een tuin kon ik me niet veroorloven), maar nu zou ik erg graag mijn koer omvormen tot een groenten-en kruidenparadijs. Op zich kan dit geen probleem zijn, ik zal werken met verschillende potten (langwerpige, ronde, ...) maar ik zoek nog handige tips ... vroeger heb ik een grote groententuin gehad, en ik vermoed dat het voorbereidend werk overeen komt, toch vraag ik me af waar ik op moet letten, welke groenten in potten kunnen etc ... is er ook fruit (buiten aardbeien) die ik handig kan telen ?

dank je alvast,

ninne.
zondag 13 februari 2011 - 11:51
an

An

Hoi Ninneke
welkom op het forum ,
zelf doe ik sla,tomaten,aalbes ,en verschillende fruitboompjes in potten,en sommige kruiden ,en lage slaboontjes,en aardbeien,
radijs lukt mij nog steeds niet in potten,je kan ook worteltjes,courgette en witlof en zo in potten doen zelfs druiven in een grote pot (las ik op internet ) en dan laten geleiden via een muur of pergola. en wat dacht je van snack komkommertjes,
vaak is het gewoon een kwestie van uitproberen,
zelf vindt ik het nadeel dat als je sla of zo kweekt in potten dat gelijk je potje leeg is na 1 krop,als je die oogst.
heb bij de bibiotheek ooit is een heel mooi boek geleend over groenten enzo kweeken in potten en bakken daar hadden ze bv een balkon bak zo gemaakt met oostindische kers en hangtomaatjes en kruiden en kleine kropjes sla een heel mooi gezicht was dat. denk ook aan hanging baskets die je kan maken met hangtomaatjes en oostindische kers en kruiden,

gr an
zondag 13 februari 2011 - 12:10
Peppody

Peppody

nadeel dat als je sla of zo kweekt in potten dat gelijk je potje leeg is na 1 krop
Je kunt dat voorkomen door het te oogsten als pluksla: dus gewoon blaadjes oogsten en niet een hele krop. Ik heb zo vrij lang sla kunnen plukken. Totdat er opeens luizen opkwamen toen heb ik het hele zaakje weggekieperd en ben opnieuw begonnen. Je kunt natuurlijk ook gewone pluksla zaaien.

Wat ook leuk is zijn ronde courgettes, die planten en vruchten worden niet zo heel erg groot. Paprika's en pepers gaan ook prima in een pot. Je kunt ook in een zak of pot aardappels telen. Verder: spinazie, andijvie en snijbiet, kleine fruitboompjes

Verder heb je al zo'n mooie opsomming gemaakt van wat er allemaal in pot kan, daar heb ik niets meer aan toe te voegen.
zondag 13 februari 2011 - 13:12
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).