menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boontjes in serre kweken

Ga naar meest recente reactie

assent

Assent

wie heeft ervaring met struikbonen te kweken in een serre en hoe vroeg mag men daarbij beginnen of moet men die eventuweel eerst in potjes planten en in een verwarmde broeikas plaatsen

wie kan mij daar meer over vertellen ????

DANK U
donderdag 3 maart 2011 - 20:33
Patattenriek

Patattenriek

Vandaag heb ik er in potjes geplant en bewaar ik ze voorlopig binnenshuis, daarna gaan ze in mijn nieuwe onverwarmde serre ( volgende week wordt die geleverd)
Ik ga ze in de serre nog niet uitplanten zodat ik bij koude (vries)nachten ze nog steeds binnenshuis kan zetten. Natuurlijk als ze de potjes ontgroeien zal ik ze wel moeten uitplanten maar zo kan ik wel een paar weken overbruggen.
Het is ook de eerste keer dat ik dat ga proberen, hopend dat het iets wordt.
Indien het niet lukt weer iets bijgeleerd.
vrijdag 4 maart 2011 - 19:55
Calliope

Calliope

De gewone (sperzie)boontjes? Ik zou daar echt nog een tijdje mee wachten. De grond moet goed warm zijn, anders ontkiemen de bonen niet. En in de kas is het met het zonnejte al snel wat warmer, maar 's nahts is de temperatuur in de kas hetzelfde als buiten de kas. Dus nu nog te koud.
zaterdag 5 maart 2011 - 09:52
annemiek123

Annemiek123

ja hier ook slechte ervaringen met te vroeg aan de boontjes beginnen, ik wacht nu echt tot in mei....
zaterdag 5 maart 2011 - 13:16
Methos

Methos

Ik heb vorig jaar staaksnijbonen geprobeerd in de serre. Werd al gauw een oerwoud, groeien enorm, maar geen vruchtzetting. Hebben ze toch bijen of hommels nodig, of was het gewoon te warm in de serre ...?
zondag 6 maart 2011 - 23:44
ev121a

Ev121a

Ik ga dit jaar proberen stamboontjes te telen in de tunnel, maar wacht tot eind
maart met het voorzaaien in pot dan is het hopelijk warmer in de tunnel.

Ik heb speciaal boontjes gekocht voor de kas, rakker bestelt bij van der wal.

In juni weet ik of het lukt
maandag 7 maart 2011 - 16:58
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).