Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
wie heeft ervaring met struikbonen te kweken in een serre en hoe vroeg mag men daarbij beginnen of moet men die eventuweel eerst in potjes planten en in een verwarmde broeikas plaatsen
Vandaag heb ik er in potjes geplant en bewaar ik ze voorlopig binnenshuis, daarna gaan ze in mijn nieuwe onverwarmde serre ( volgende week wordt die geleverd)
Ik ga ze in de serre nog niet uitplanten zodat ik bij koude (vries)nachten ze nog steeds binnenshuis kan zetten. Natuurlijk als ze de potjes ontgroeien zal ik ze wel moeten uitplanten maar zo kan ik wel een paar weken overbruggen.
Het is ook de eerste keer dat ik dat ga proberen, hopend dat het iets wordt.
Indien het niet lukt weer iets bijgeleerd.
De gewone (sperzie)boontjes? Ik zou daar echt nog een tijdje mee wachten. De grond moet goed warm zijn, anders ontkiemen de bonen niet. En in de kas is het met het zonnejte al snel wat warmer, maar 's nahts is de temperatuur in de kas hetzelfde als buiten de kas. Dus nu nog te koud.
Ik heb vorig jaar staaksnijbonen geprobeerd in de serre. Werd al gauw een oerwoud, groeien enorm, maar geen vruchtzetting. Hebben ze toch bijen of hommels nodig, of was het gewoon te warm in de serre ...?
Ik ga dit jaar proberen stamboontjes te telen in de tunnel, maar wacht tot eind
maart met het voorzaaien in pot dan is het hopelijk warmer in de tunnel.
Ik heb speciaal boontjes gekocht voor de kas, rakker bestelt bij van der wal.