Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb het vorig jaar zonder de onderstaande kennis geprobeerd en had welgeteld 1 mini meloentje (galia).
Wat ik ook een beetje opgezocht heb is welke rassen goed groeien in ons klimaat waarbij ik bij de "zwarte karmeliet" uitkwam. Ik heb er wel echt niet veel zaadjes van anders stuurde ik je er wel een deel op, maar misschien na de zomer,...
Deze ga ik dus dit jaar zetten met een broeiput, en hopen dat het een stuk beter gaat.
Binnen een weekje of zo begin ik met het binnen voortrekken van de zaadjes.
Je zou de Oranje Ananas kunnen proberen Nijiske. Het is een oud ras , geschikt voor buitenteelt en met een goede smaak. Ik heb ze vorig jaar met succes in de vollegrond geteeld. Ze waren dacht ik rijp in september.
Hallo mij is het vorig jaar gelukt zonder kas gwn in de vollegrond ik woon in zeeland dus best koud maar ze hebben het gwn overleefd ik had, galia ,cumcumis ,ogen watermeloen sugarbaby oranje annanas. en dat ging prima maar doe het wel na de ijsheilige
Ik ga niet meer wachten tot ijsheiligen, ze gaan dit weekend de grond in, het zal volgens mij toch niet meer vriezen. En vooral ze staan al wat groot in hun kleine potjes door al dat mooie weer.
Even langs de boer om enkele koeievlaaien op te halen en we kunnen eraan beginnen.