menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is er aan de hand met de tomaat

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Oeps, mijn tomaatjes leken het goed te doen. Maar nu met dit weer heb ik ze 2 middagen buiten lekker in de zon gezet en nu zien ze er niet zo mooi meer uit.

Zijn ze verbrand? Was de overgang te groot( in de kamer staan ze achter glas waar het toch ook erg warm is)

Ik stuur even een foto mee.

Groetjes Desiree

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 19 april 2011 - 20:50
guy_fruit

Guy_fruit

Uw plantjes zijn inderdaad verbrand door de overgang van binnen naar buiten (felle zon).
De eerste dagen nadat ze binnen stonden moet je ze in de schaduw zetten en indien nodig nog afdekken met vliesdoek.
Sommige plantjes kunnen zich nog herstellen, maar een achterstand ga je toch krijgen.

Guy
dinsdag 19 april 2011 - 21:02
HappyDeez

HappyDeez

Ah oke dankjewel, Ik was er al bang van. Ik dacht dat ze dol op de zon waren , maar dit was dus teveel van het goede. Gelukkig heb ik nog ene bak meet zaailingen die er nog wel goed uitzien.
dinsdag 19 april 2011 - 21:04
Mandy

Mandy

En wat ik zelf ook altijd zo "gevaarlijk" vind met het naar buiten zetten van tomatenplantjes is de WIND..... Gisteren en vandaag was er best een windje en dan je die kleine plantjes toch wel staan wiebelen en ben ik bang voor uitdrogen........
dinsdag 19 april 2011 - 23:07
Dietmar

Dietmar

U plantjes gaan er nog wel doorkomen zalle t'zal nu wel iets langer duren.
dinsdag 19 april 2011 - 23:56
HappyDeez

HappyDeez

Oke dus ze mogen naar buiten maar uit de wind en uit de zon.
Mag ik ze ook buiten laten staan en dan s avonds ergens mee afdekken?

Gelukkig gaan ze er weer bovenop komen
woensdag 20 april 2011 - 09:11
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).