Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wij hebben dit jaar voor het eerst rabarber geplant.Tot een 3 weken geleden zag hij er goed uit,maar dan begon 1 blad geel te worden en nu ziet gans het blad geel en hangt het slap.
gulzige plant qua voeding en lust een beste slok water..
vooral als je haar net geplant hebt.
en Tuinfairy, met deze droogte zou ik ze niet willen verplanten.. je kunt het proberen maar steek dan ook een hele bult klei mee en maak een extra groot plantgat waarin je eventueel ook wat andere grond in gooit.. en daarna om de grote verdamping tegen te gaan halveer de bladeren.. en NIET oogsten dit jaar (sic)
Bij mij krijgt ie toch echt wel een paar keer een schep lekkere mest hoor...... maar ja, staat hier toch wel op echte zandgrond...... en om de dag een grote plens water
Ik heb ook eind vorig jaar een rabarberplantje gezet en lees hier dat ik nog niet mag oogsten. Geen probleem maar wat doe ik met de aanwezige stengels? Laten staan en laten verwelken? Of op een gegeven moment alle stengels verwijderen?
laat de bladeren er maar aanzitten... die gaan vanzelf afsterven en je vindt er niets van terug...
en volgend jaar lekker oogsten..
welke soort heb je?
Heb je eindelijk een rabarber, Tuinfairy, en nu is het het 2e jaar en nou kun je nog niet oogsten.........
Nog een jaar geduld hebben....... OF je moet eventjes wachten met het kasje tot de rabarber geoogst is.... Dat duurt niet zo lang meer hoor..........nog een paar weekjes en dan kun je het niet meer gebruiken......