Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik haalde altijd blaadjes in de oksels van mijn tomaten weg.
Nu heb ik cherrytomaten in grote potten. Dacht ooit gehoord te hebben dat je deze niet moet dieven.
Er zitten inmiddels flinke dieven in de oksels...
Laten zitten of weghalen die dieven?
Waarom moet je nu dieven ? Als je de okselscheuten niet verwijdert (dieven) dan gaan deze opnieuw bloem vormen en ook tomaatjes geven. Maar ... dan bekom je wel wat meer vruchten doch deze worden kleiner en kleiner zodat je op den duur prullevruchtjes overhoud. Zeker als deze cherry-tomaat dan nog in een pot is geplant. Ik heb ook cherriekes staan in potten van 10 liter maar zal deze steeds dieven om mooiere en dikkere tomaatjes te bekomen.
Groeten, Erwin
Blijkbaar hebben sommigen mij toch helemaal nie goe begrepen. Inderdaad heb je een warboel als je de struiken niet dieft. Maar wat de grote van de tomaatjes betreft, ik heb bij wijze van experiment eens een struik laten doorgroeien en niet gedieft. De zaak werd onoverzichtelijk en wat bleek dat aan de struik die WEL werd gediefd de tomaatjes wel degelijk dikker werden dan de Niet gediefde struik (plant). Logisch toch ! Beide struiken hebben evenveel voeding en water gekregen alleen de ene struik moest het delen met een minderheid, de andere moest delen met een meerderheid.
Tot daar mijn ervaring !???
Groeten, Erwin