Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
de sla doet het super in de serre, de bladeren zijn mooi en mals maar er komt geen krop. iemand een idee wat hier de reden van kan zijn ?
Laat ik hem extra lang staan dan schiet hij omhoog maar ook dan blijven de bladeren zacht en ja lekker
alvast bedankt
groetjes
triske
lijkt mij niets verkeerd mee, waarschijnlijk door het 'gekke' weer van de laatste weken neiging om vlugger door te schieten,, heb ik ook last van de laatste paar weken
dank je maar hij gaat dus in een verder stadia ni kroppen maar schiet omhoog op een enkele na
dus kan daar niks aan doen ?
misschien toch eens andere soort proberen?
het zou dus gewone kropsla moeten zijn maar ach hij is lekker en das ook belangrijk
Wat is dat voor een soort. Een soort als meikoningin zal in deze tijd ook geen krop meer maken. Zelf gebruik ik voor de zomer Hilde/atractie en dergelijke soorten.
bedankt voor de reacties iedereen
welke soort het is geen idee ! had de plantjes van aveve meegebracht maar staat verder niks op het kaartje over soort.
Heb nu ook eens rode sla meegebracht daar staat wel iets op
lollo rosa
ben benieuwd
groetjes
die lollo rosa (rossa) is een heerlijke malse zachte roodkleurige snij/pluk sla en je kunt ze ook laten uitgroeien tot een -losse- krop..
heerlijk in combinatie met... gesnippert uitje, klein teentje knoflook, feta, tomaatjes en paprika en kruiden.. al dan niet met een beetje olijfolie en een eitje...