menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gele paprika

Ga naar meest recente reactie

triske

Triske

hallo

heb in de serre een plant voor gele paprika staan.
Nu heb ik er echt al grote paprika's aanhangen maar ze blijven groen ! is dit normaal ? en wat kan ik eventueel doen ? zou zonde zijn om zulke grote vruchten verloren te laten gaan
groetjes
woensdag 27 juli 2011 - 12:59
triske

Triske

hey

ze staan in serre en ja als de zon es wil schijnen hebben ze mooi zon maar ni echt fel !
zal ook eens 1 afdoen en binnen leggen
bedankt voor je reactie
woensdag 27 juli 2011 - 20:50
natvantos

Natvantos

je kan ze toch groen ook gebruiken. Mijn paprika's zijn momenteel ook nog groen
donderdag 28 juli 2011 - 23:56
triske

Triske

ow ok bedankt da wist ik niet
vrijdag 29 juli 2011 - 11:26
Kriskras

Kriskras

Voor alle duidelijkheid, het eindstadium van alle paprika's is rood.

Groen is het beginstadium en geel een tussenstadium.

En of de vrucht al dan niet zijn eindstadium bereikt hangt af van de warmte en vooral het beschikbare licht.

Groenten

vrijdag 29 juli 2011 - 12:47
Lorie

Lorie

Ik zou wachten op de rode, die bevat veel meer Vit C.
dinsdag 9 augustus 2011 - 18:57
cetinel

Cetinel

onzin dat alle paprikas rood rijpen!
beginstadium is groen,maar naargelang de soort zijn er die geel,oranje of rood rijpen,een roodrijpende word niet eerst geel,die begint oranjeachtig te worden eerst....
o en mijn stelling da ze in het begin groen zijn klopt ook niet altijd: er zijn er die paars beginnen en rood afrijpen,groen beginnen en bruin rijpen....
als je gele paprikas heb kun je die natuurlijk onrijp ook eten,maar als je laat hangen gaan ze uiteindelijk wel rijpen hoor!
dinsdag 9 augustus 2011 - 19:26
Tarragon

Tarragon

Ik heb bij mij twee soorten staan.

De eerste, dat is een paprika die ik gekocht heb als plantje op de markt in het voorjaar. Die heeft zijn vruchten al gegeven. Die waren trouwens erg lang groen, maar begonnen op een gegeven moment toch te rijpen. Toen waren ze zo ongeveer groen-rood gemengd. Toen ze volledig afgerijpt waren naar rood, heb ik ze geplukt. Er was dus geen tussenstadium in geel, oranje, of nog een andere kleur.

Verder heb ik nu nog een aantal paprika's (allee, eigenlijk chilipepertjes) staan van zaad dat ik in januari-februari zelf gekiemd en "grootgebracht" heb.
Die hebben nog maar pas in volle bloei gestaan en hebben nu een massa groene vruchtjes.
Ik ga gewoon braaf geduldig zijn, want ik heb er nu vertrouwen in dat ze binnenkort wel zullen rood worden.

Het zou sowieso voor één van mijn soorten een beetje stupied zijn om niet het volledige rijpingsstadium af te wachten. Groene "Rouge de Bresse"? Past op de één of andere manier niet echt
woensdag 10 augustus 2011 - 10:25
triske

Triske

ik heb ze binnen gehaald en in het licht laten liggen ze zijn geel geworden en hmmmmm lekker
bedankt voor reacties allemaal
vrijdag 12 augustus 2011 - 18:43
dirkvv

Dirkvv

Laten afrijpen aan de struik geeft de beste smaak, maar door het gebrek aan zon deze zomer is het groen plukken en laten rijpen ook een goed alternatief.

https:// URL GEBLOKKEERD 2011_tuin

Groenten

zondag 14 augustus 2011 - 17:40
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).