menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nog steeds gn pompoenen aan mn plant

Ga naar meest recente reactie

sbeetje

Sbeetje

Hoi tuinliefhebbers

We zijn nu augustus en mn pompoenplant heeft ng steeds geen vruchten. De vrouwelijke bloemen sterven kort na de bloei af. De plant staat alleen, dus ik denk dat de plant kruisbestuiving nodig heeft.
Mn vraag: toevallig mensen uit Deinze die ook pompoenen kweken en die toevallig een mannelijk bloemeke kunnen missen. Oh wat is dit een rare vraag

bedankt op voorhand
woensdag 10 augustus 2011 - 12:15
sbeetje

Sbeetje

De vrouwelijke bloemen hebben onder de bloem al een mini courgette zitten, terwijl de mannetjes niks hebben, behalve dan de stengel natuurlijk
woensdag 10 augustus 2011 - 20:34
sbeetje

Sbeetje

ik verklein ze altijd door ze in paint te plaatsen, en dan te verkleinen. Mss is er een makkelijkere manier, ik sta altijd open voor suggesties
donderdag 11 augustus 2011 - 07:56
inderal

Inderal

@Cheyenne, op internet vind je wel foto's waarop duidelijk te zien is wat een mannelijke of een vrouwelijke bloem is bij zowel een courgetteplant als een pompoenplant. Google eens op 'kweken courgettes' ofzo en je vindt heel duidelijke foto's. Als je vrouwelijke bloemen niet bestoven worden, kun je die zelf bestuiven met een mannelijke bloem (dan neem je 't werk van de bijtjes over)
donderdag 11 augustus 2011 - 09:07
garfield

Garfield

Kruisbestuiving is bij een pompoen niet nodig. Een vrouwelijke bloem kan bestoven worden met een mannelijke bloem van dezelfde plant. De plant moet wel groot genoeg zijn en er moeten tegelijkertijd bloemen bloeien. Normaal staan er wel meer pompoenen in de buurt, zodat ze bestoven kunnen worden door andere planten. Met dit reuze mooie maar natte weer zijn er wat minder bijen en andere bestuivende insecten. Ook verregend er stuifmeel en gaan bloemen eerder rotten. De plant in de gaten houden en eventueel met een kwastje bevruchten, want anders is het voor een pompoen te laat om nog te groeien en af te rijpen.
donderdag 11 augustus 2011 - 09:40
greener

Greener

Zoek eens bij de zoekfunctie onder: pompoen tips en tricks.
Hier staat het allemaal duidelijk uitglegd vol met foto's.

Sebas
donderdag 18 augustus 2011 - 08:51
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).