Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Koop inderdaad volgend jaar maar "goedgekeurd" pootgoed.... is echt niet duur en je beschermt er je grond mee... en denk erom dat je deze niet gaat neerzetten waar je deze aardappelen NU hebt staan he...
ik moet wel dat stuk gebruiken want verder heb ik geen plek en ik heb veel energy in dat gebied moeten besteden want er zaten wat wilde roze struiken in en veel onkruid bende mooi gelijk gemaakt en gespit en schoon gemaakt.., wat gebeurt er als ik pootaardappels in de zelfde stuk grond poot ?
Ik zeg niet DAT de grond besmet is maar het risico is groot als je geen goedgekeurd pootgoed gebruikt en ook de tijd om te rouleren niet in acht neemt..... enne wat goede grond en mest eroverheen en wat vorst helpt echt niet.....
Aardappels laten aaltjes achter in de grond. En die veroorzaken aardappelmoeheid. D.w.z. Hoe goed je de aardappels verder ook verzorgd, ze zullen niet goed meer groeien, omdat die aaltjes steeds verder uitbreiden en aan de aardappelwortels blijven zuigen. Daarom moet je de aardappelteelt afwisselen met andere teelten. Na 3-4 jaar sterven de aaltjes weer af en kun je weer aardappels verbouwen.
Want dan koop ik pootaardappelen. want dit jaar was het de eerste keer en ik wil verder uitbreiden met kweken, cactusvijgen, misschien een vijgenboompje, kiwi vind ik interressant tot nu toe, oke
Geen aardappelen meer zetten op deze grond. Mandy en Jo hebben gelijk..
zet de goedgekeurde aardappelen die je volgend jaar koopt maar in bakken .. en ga groenten telen op het stuk waarop de aardappels hebben gestaan. (evenzoeken op dit forum aardappelen in bakken/zakken)
en als je verder wilt in de groententeelt.. schaf je de grote groente en fruit-encyclopedie aan.. dan weet je meteen wat de valkuilen zijn als je niet aan wisselteelt/vruchtwisseling doet..
Maar mandy zegt dat ik andere rassen wel kan telen, ik vind het zonde dat ik niks met dat grond kan doen dan..... kan ik dan andere groentes erop kweken?