Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb boontjes geplant deze zomer, en ervan geoogst, en gesnoept, alles perfect in orde.
Dit wil ik volgend jaar zeker weer doen.
Daarom heb ik dan ook een aantal peulen laten hangen voor zaad.
Komende dagen wordt het weer kouder - onder 4°C - en ik heb gelezen dat bonen het niet graag koud hebben.
Mag ik de boontjes nu verder aan hun struiken laten hangen om te drogen, of haal ik nu de peulen eraf en laat ik ze binnen verder drogen?
Als ik het goed begrijp staan die struiken nog in de tuin?
Als het zo is dan zou ik de struiken uittrekken-met de peulen aan natuurlijjk- opbinden aan de wortels en ergens op een beschutte plaats hangen (afdak of zo) nadat de peulen volledig verdroogd zijn trek je de peulen eraf en zet je ze binnen bv. in een emmer. Na een tijdje zijn ze zodanig verdord zodat je makkelijk de boontjes van hun jasje kan ontdoen door ze tusse n je handen te wrijven.
De boontjes kan je dan binnen bewaren in een enveloppe.
Zo doe ik het althans en heb er nog nooit slechte ervaringen mee gehad.