Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De scherpte (heet) valt mee, je kan hem zo mee bakken met een paprika enz!
Bishops Crown kan je laten overwinteren in een kas of zo! je kan ze orange plukken en binnen worden ze vanzelf rood! Ik ben van plan om de plant te laten staan in de kas en kijken voor het volgende jaar wat hij doet!
@Danny:
Waw!
Hoeveel plantjes zijn dat precies in die ene pot?
Ik was aan het twijfelen. Mijn Balloon paprika (of Bishop's crown of peper of hoe je hem ook noemt) staat nu in elk geval binnen zodat de vruchtjes kunnen afrijpen. Eventueel laat ik hem inderdaad doorgroeien. Hij deelt wel zjin pot met nog 2 plantjes milde kleine puntpaprika. En die zijn al lang geleden afgerijpt en geplukt. Lijkt me dus geen probleem.
Als je de paprika laat overwinteren, krijgt hij dan meer vruchtjes dan het jaar daarvoor? Of evenveel? Of minder? Bij jou ziet het er echt wel overdadig uit.
@Mandy:
Er ist antwoord op jouw PMmetje. Ik heb 1 rijp vruchtje nu, en het ziet er naar uit dat een volgende weldra gaat beginnen rijpen. Dus er zal wel wat zaad afvallen voor jou.
Gisteren is dat sympathieke rode rijpe pepertje geoogst en geproefd. En het was niet extreem scherp; goed te doen.
Inmiddels zijn er twee anderen die beginnen af te rijpen.
In totaal 11 vruchtjes aan de twee of drie plantjes. Voor een beginnelingetje als mezelf vind ik dat niet zo slecht.
De zaadjes van het geoogste pepertje laat ik nu nog eerst een paar daagjes drogen. Dan vertrekken ze in een envelop naar jou toe, Mandy.