menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten en aardappelplaag

pascual

Pascual

Iemand hier al preventief gespoten tegen de aardappel en tomatenplaag?
Volgende week geven ze warm en vochtig weer af; dus het zal de moment worden vrees ik .
Ik spuit met cuperit wie nog ?
donderdag 23 mei 2013 - 12:36
G3rd

G3rd

Ik spuit niets !!

Voor tomaten hou ik het op een koper staafje door de wortel te steken.

Bij aardappelen heb ik nog nooit echt grote problemen gehad zolang ze in de grond blijven. Slechte gooi ik vervolgens weg de rest wordt opgegeten ook al hebben ze eens een plekje.
donderdag 23 mei 2013 - 12:51
Manou

Manou

Ik heb vorig jaar ook koperstaafjes door de tomatenplanten gestoken en heb toch de hele kweek kunnen weggooien omdat de plaag in de serre geraakt is.. Ik spuit ook nooit en dan loop je al wat meer risico he

Groet Manou
donderdag 23 mei 2013 - 19:15
erice

Erice

Ik spuit niet voor aardappelen en ook niet voor de tomaten.
Zet de aardappelen vroeg zodat ze ook weer heel vroeg eruit kunnen en dan heb ik niets geen last.
Hetzelfde voor de tomaten.....bovendien ook nog goed uitelkaar zetten zodat de wind er steeds goed doorheen kan waaien en ze dus droog blijven ( ze staan lekker buiten).Vroeg beginnen met het teveel aan blad weg te knippen... dat scheelt ook.
Ik zet tomaten nooit meer in volle grond... alleen nog in grote potten en nooit enige last meer van ziektes.
vrijdag 24 mei 2013 - 20:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).