menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Knoflook met Roest

Tarragon

Tarragon

Ik wou juist beginnen met mijn bakken knoflook te verzorgen en ze een laatste keer bij te mesten voor de oogst die ik verwacht te doen in de loop van de volgende maand(en).

Bij enkele soorten merk ik kleine vlekjes op, en een beetje opzoekwerk (onder andere in volgende thread http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=14&tid=37269)

Blijkbaar mag ik de knoflook verder laten doen en kan ik de bolletjes nog oogsten.
Toch nog eventjes volgende vragen:

1. Verwijder ik het aangetaste blad, of laat ik het gewoon zitten?
en
2. Er staat in dat overbemesting een oorzaak van roest kan zijn. Nu wilde ik dus juist mijn knof wat voedsel geven. Zal ik dat dan maar laten?

P.S. De knof staat in bakken samen met aardbeien (gewone en Alpenaardbeien). Die lijken niet aangetast, en de plantjes hebben mooi grote bladeren en ook vele mooie vruchten, waarvan de eerste al aan het rijp worden zijn.

Alvast bedankt voor enige informatie!
maandag 17 juni 2013 - 19:06
bloemetje14

Bloemetje14

dag taragon,

ik heb dit ook op mijn look, vrijwel ieder jaar , en ik laat het gewoon zitten. De lookbolletjes zijn niet aangetast en ik kan ze zeer lang bewaren (langer dan de gekochte).

groetjes,
bloemetjes14
donderdag 20 juni 2013 - 00:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).