Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb dit jaar paprikas zelf gezaaid en uitgeplant in de serre en buiten. Tot nu toe heb ik enkel wat bloemen en een paar bolletjes. I s het bij jullie ook zo flauw met de paprikas ?
Ik heb sinds een week of twee eindelijk wat kleine paprikas van hetgeen ook ik gezaaid (in bakje op de vensterbank) en nadien overgeplant heb in zowel bakken als volle grond vd serre. Ik laat ze wel nog even groeien
Borsalino , hoe doe je dat? Uw paprika's laten verkleuren. Zet je er een pot verf bij ?
Neen, alle gekheid op een stokje . Ik heb een vraag over het kleuren van paprika's . Vroeger kocht ik zaad in mengeling . Vorig jaar dacht ik eraan om eens zaad voor gele paprika's te kopen . En dit jaar heb ik zaad van rode paprika's gekocht. En ieder jaar grote en veel paprika's maar nooit gekleurde .Ze blijven steeds groen. Ik heb ze eens laten hangen tot dat ze rot werden . Hoe zou dat nu komen dat ze niet kleuren ? Ik begin al te denken dat er een pigment in mijnen grond mankeert maar daartegenover worden de tomaten dan wel rood . Zelfs mijn zus had eens planten gekregen en die werden bij haar wel rood.
Zoals je ziet op de foto zie je mooie planten,zo wel buiten als in de serre . Buiten heb ik dit jaar al meer paprika's gehad dan binnen . Staan ze misschien te dicht op elkaar? Ik heb zelfs dit jaar de struiken buiten gehalveerd omdat ik vond dat er te veel blad en paprika's op stonden .
Met veel voldoening teel ik paprika's in Italie.(40 planten )
met veel zon en veel water kleuren ze prima (rode en gele )
wel bescherm ik ze tegen te veel zon want daar krijgen ze zwarte plekken van
eenmaal goed gekleurd gaan er een aantal in de diepvries maar ...vers geroosterd
op houtskool zijn ze om te smullen !!!!
ontvel ze dan en snij ze in dunne reepjes , olijfolie en ietsje zout er door
Bedankt voor de reacties . Ik zal maar voort boeren.
Wel met jullie mening in mijn achterhoofd . Water krijgen ze voldoende denk ik . Om de twee dagen hun potje vol (naast de plant gezet rechtstreeks naar de wortel) .
En uw Italiaanse paprika's op het houtskool zien er prachtig(lekker) uit . Ik kan me de geur zo voorstellen.
heb al enkele jaren een volkstuin en teel elk jaar paprika s in de kas en dat gaat redelijk goed.
maar dit jaar hebben vrij veel paprika s rotte plekken [ lijkt op neusrot als van tomaten ] .
wat kan daar de reden van zijn te veel of te weinig water.?????
wel een gek seizoen geweest met die wisselende tempreturen ??..
ze staan wel vrij dicht op elkaar .
ook staan er tomaten in dezelfde kas .
wie weet raad ??