Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Courgettes, aubergines, pompoenen en komkommers gaan allemaal vertikaal. Een stevig hek en misschien ietwat ondersteunen maar dat zal meestal niet nodig zijn......Scheelt enorm in de ruimte.....
bedankt voor de antwoorden, als iemand nog een idee heeft voor groenten die je verticaal kan laten groeien, kom maar op, wil zoveel mogelijk groenten en fruit en kruiden op mijn 800 vierkante meter, permacultuurachtig, stevige hekken heb ik al
Kiwibessen, klimerwten en staakbonen hechten ook zichzelf vast.
Doornloze bramen, Taybessen, Japanse wijnbessen, frambozen en druiven om aan te binden.
Bakken in twee of drie lagen eraan vast maken met aardbeien? Dit vergt wel een goed bevloeisysteem (of veel tijd en zelfdiscipline)
heb al kiwibessen maar die lopen voorlopig tegen een houten prieel omhoog, alsook druiven en verschillende bessen staan tegen draad, maar is een goeie tip, kan altijd nog een boel planten bijzetten, van de moerbei, mispel; sleedoorn en al die ouwe soorten fruit ga ik een haag zetten , komommers en de hele reutemeteut ga ik tegen de andere hekkens zetten, bramen, taybessen heb ik nog niet en die aardbeien is ook een goed idee
Dat gaat prima, heel regelmatig bijhouden natuurlijk maar het scheelt zoveel ruimte want zulk soort planten neemt de hele vloer in beslag als je ze hun gang laat gaan
Bij pinterest gezien, oude dakgoot mooi geschilderd iets schuin eraan hangen, daar kan je veel inplanten, en bevloeing is geen probleem! Klimrozen en Oostindische kers , zijn allebei eetbaar!
Ja hoor, (niet bespoten natuurlijk) alleen de doornen kunnen lelijk uit de hoek komen! Bij sommige prikken krijg ik als het ware flinke pijnlijke blauwe plekken!
Alle rozen zijn eetbaar, de hondsroos heeft dan nog het voordeel dat ze lekkere, mooie bottels maken! Voor mens en dier! Goed voor thee en confituur! De smaak is niet uitgesproken speciaal en volgens mij niet verschillend wat andere rassen betreft! Maar het is gezond en prachtig in slaatjes!