menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Diverse zaaiingen

Ga naar meest recente reactie

Tuinboertje

Tuinboertje

Er is iets vreemd aan de hand, heb dat nooit eerder zo sterk gehad maar mijn tomaten, paprika, peper en aubergine plantjes groeien niet door in de zaaipotjes.

Ze staan al weken op dezelfde hoogte (5 cm) en er ontwikkelen zich maar geen 2e paar blaadjes. Ik gebruik altijd dezelfde potgrond al dan niet gemengd met wat brekerszand. Heb ze niet overdreven veel water gegeven en de temperatuur is de laatste nu ook niet echt achtergebleven.

Is het wellicht mijn ongeduld, doe ik toch iets niet goed en moet ik toch tot een andere actie overgaan. Welke ?

Tuinboertje.
vrijdag 18 april 2014 - 10:08
wilma*15

Wilma*15

Controleer eens of de worteltjes niet zijn aangevreten.
Wellicht is dit de oorzaak.
vrijdag 18 april 2014 - 11:08
Tuinboertje

Tuinboertje

Heb dat van enkele zaaiingen gechecked maar zie toch wel overal nog wortels zitten. Zie bijv. de foto van een spaanse peper plantje. Zijn deze aangevreten, hoe kun je dat zien ?

Als de wortels zouden zijn aangevreten dan vallen de plantjes toch ook om, of niet ? Indien toch de wortels zijn aangevreten wat zou ik dan nog met deze plantjes kunnen doen ? In nieuwe grond zetten ?

Groenten

vrijdag 18 april 2014 - 11:27
braze

Braze

Hoi Tuinboertje .

hoe oud was /is de pot/tuin grond ????.

het kan zijn dat de kwaliteit van het product wat achteruit is gegaan en dan kan

het misschien wat langer duren eer de boel opgang is .

mvg .

Braze .
vrijdag 18 april 2014 - 15:02
Tuinboertje

Tuinboertje

Nee hoor. Alles wat ik gebruik voor het nieuwe zaaiseizoen is vers ...
vrijdag 18 april 2014 - 16:22
braze

Braze

Hoi Tuinboertje .

oke dan wordt het al een stukje lastiger .
vrijdag 18 april 2014 - 21:57
cetinel

Cetinel

verplant es een paar in verse potgrond,zonder zand...en kijk of je verschil ziet.
er zit mijns inziens wel redelijk veel zand in namelijk,das dus heel arme grond dan,wel goed om te kiemen,maar echt groeien is dan nogal moeilijk...
houd ook geen vocht vast en ze hebben toch echt wel voldoende vocht nodig he,...
vrijdag 18 april 2014 - 23:24
Claudia69

Claudia69

Zodra ze boven staan is grond met zand erdoor te arm. Ik zou verpotten naar voedzamer grond. Ik meng potgrond met compost om zaailingen in te verspenen. Daarna zie je ze echt omhoog gaan.
vrijdag 18 april 2014 - 23:43
Tuinboertje

Tuinboertje

OK dan ga ik dat vandaag maar eens doen.
zaterdag 19 april 2014 - 08:34
Tuinboertje

Tuinboertje

Zoals jullie op de foto zien is er na het verplanten van de zaaiingen in verse potgrond een duidelijk verschil in ontwikkeling te zien. Dit is zowel bij de tomaten, paprika's en pepers het geval. Bedankt !

Groenten

zaterdag 3 mei 2014 - 10:46
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).