menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Amaai die zon ...

Ga naar meest recente reactie

niel

Niel

Ja, met die felle zon en de vele zaailingen die hier staan, ben ik toch wel een bakje uit het oog verloren, dat pal onder een raam stond, met zijn deksel er nog op. De tomatenplantjes en pepertjes waren helemaal verbrand. ik schat dat de grond ong. 50°C warm aanvoelde. Dus dan maar direct alles opnieuw gezaaid en een beetje uit de felle zon houden de komende dagen.

is het eigenlijk aangeraden om de jonge plantjes uit de felle namiddagzon te houden en dan in de schaduw van bv. een boom te zetten?

greetz, Niel
vrijdag 13 april 2007 - 22:59
printemps

Printemps

ik persoonlijk zet men zaailingen op het venstertablet
daar enkel s'morgens even de zon komt
grtzz
vrijdag 13 april 2007 - 23:03
lacegarden

Lacegarden

ik zet een paraplu open in de serre, dan heb je schaduw, daaronder mijn piepjonge plantjes, maar zorg er wel voor dat tomatenplantjes nooit meer dan 35° hebben want dan groeien ze niet meer,
zaterdag 14 april 2007 - 23:51
apekrul

Apekrul

Mijn peperkes staan heel de middag pal in de zon op een tafel op mijn terras. Ze groeien geweldig maar 't is natuurlijk nog afwachten of er ook geoogst kan worden

Mijn andere kruiden staan ook vol in de zon en groeien zonder problemen. Ik heb wel in al mijn potjes cacaodoppen gelegd ter isolatie... misschien dat dat er ook wel toe doet.
maandag 16 april 2007 - 16:07
Bowie

Bowie

Ik zet de mijne toch nog niet in de volle zon, ik betrouw dat nog niet, ze zijn allemaal nog niet zo heel groot.

Misschien zijn jouw peperplanten en kruiden al heel groot??

Met de doppen zal idd de grond niet zo rap uitdrogen.

Mijn peperkes staan heel de middag pal in de zon op een tafel op mijn terras. Ze groeien geweldig maar 't is natuurlijk nog afwachten of er ook geoogst kan worden

Als het hete pepers zijn, zullen ze nu nog heter zijn.
maandag 16 april 2007 - 16:48
lacegarden

Lacegarden

let aub op voor het einde van deze week er worden vorst temp voorspeld aan de grond
, dus nachtvorst aan de grond, alles zeer goed afdekken of: voor s'nachts binnenzetten:
ik opteer voor dit laatste en ga vanaf donderagavond of late namiddag : verhuizen
dinsdag 17 april 2007 - 05:35
jumperke

Jumperke

deze nacht zal het ook al vriezen

groetjes jerko
dinsdag 17 april 2007 - 23:04
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).