Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Als je geen serre of een koude bak hebt om in te zaaien wacht u beter tot er buiten in volle grond kan gezaaid worden. Het worden dan gezonde en sterke planten en ze halen die vroege sprietjes in groei zelfs nog in.
Zelfs voor een raam op de vensterbank is nog te weinig licht ... .
Ik veronderstel dat het koolplantjes zijn? Volgens mij zijn ze al te teer en ijl gegroeid opdat ze nog zouden goed komen. Misschien toch nog elke dag buiten zetten en 's avonds weer binnen.
Ze 'reiken naar het licht', ze strekken zich uit in een poging meer zonlicht te vangen. Daarom dat ze zo spindley zijn. Kleine kans dat dit nog goed komt.
Ok bedankt voor jullie hulp!
Kan ik het opnieuw proberen in een koude kas buiten ? Gezien het weer en de schommelde temperaturen? Of wacht ik gewoon best tot de echt zomer er is
Binnen zaaien valt dus niet mee dezer dagen ook al valt er veel licht in onze keuken...
Dit is het eerste jaar dat ik ook een beetje boer ga spelen , dus wat
groenten kweken , maar ik lees hier al meteen problemen met zaaien
en verspenen . Dus mijn keuze is al gemaakt , ik koop plantjes in
plaats van zelf te zaaien .
Het is nochtans niet zo moeilijk als je buiten voor een beschutte bak kan zorgen die licht krijgt van bovenaf. Plantjes groeien buiten trager, maar steviger en veel jonge plantjes (bv. kool, sla, spinazie) zijn goed tegen de lentekou bestand.
@wannus
Nog eenvoudiger is groenten en fruit kopen in de winkel.
Als je even goed rondkijkt heb je zelfs al de 'problemen' met wassen en versnijden niet meer.
Dan blijft wel nog het probleem van uitpakken en koken over.
Maar ... daar heeft captain Iglo ook voor u wat op gevonden!
Voor wie echter liever in termen van' uitdagingen' en 'oplossingen zoeken' denkt i.p.v. 'problemen', ligt er een zee van mogelijkheden open.[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
Men moet enkel maar de balans vinden tussen warmte, vocht en licht.
Ik heb de plantjes niet weggegooid maar opnieuw verplant in diepere potjes.
De lange stengel heb ik voor de helft mee onder de grond gestoken,zodat de grond kan dienen als steun.
Ondertussen staan de plantjes te pronken in de moestuin, merk geen verschil met normale planten.
Ik vond het zonde om ze weg te doen aangezien het over een speciaal ras ging en ik er tenslotte tijd en moeite had ingestoken.
Geef dus niet te snel op! Niet geschoten is altijd mis, zoals ze zeggen !