Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hoi,
zoals je ziet is de foto hierop plaatsen gelukt, was alleen de tekst vergeten.
Wat een joekel is het geworden he er zitten wel tien knoppen in hij steekt nog een eind boven de steel van de schop uit.
Nu las ik in een boek dat de oogst in juli/ augustus valt maar dat is volgens mij te laat, zou dat door het warme weer komen?
groetjes catootje
Catootje,
Planten die je zaait in februari- maart, zullen enkele bloemen geven hetzelfde jaar ergens eind aug begin september.
Planten die je in mei of juni zaait, geven het jaar nadien eind mei-begin juni reeds bloemen.
Nu met die uitzonderlijke temperaturen in april, is dit wat normaal.
mvg
Valentyn
hoi,
bedankt hoor voor de tip en compliment ik ben eigenlijk best wel trots op die plant uit zo'n pietepeuterig zaadje zoiets mooi je blijft je gewoon iedere keer weer verbazen he, de kracht van alles wat groeit en bloeit in de natuur blijft me facineren ik ben er dol op.
groetjes catootje
Komt die hele plant uit 1 enkel zaadje?? Of zijn het meerdere planten bij elkaar? Ik dacht nl dat per plant maar 1 artisjok zou groeien, maar dat is dus mis? Welk zaad heb je gebruikt? Ik wil het zeker ook eens proberen dan! Als je nog tips hebt: graag!!
jip die grote plant komt uit een zaadje onvoorstelbaar he, ik had een zakje zaad van Oranje band zaden en de benaming van de artisjok is: Violet de Provence nr. 60023.
Vorig jaar had ik wat zaadjes in de tuin gezaaid en ze zijn allemaal opgekomen, ik heb zelf twee planten gehouden en de rest weggeven en die zijn ook allemaal zo groot geworden.
Wat je niet opeet laat je doorgroeien en dan krijg je van die enorme mooie paarse bloemen.
De plant geeft ook uitschieters aan de grond, die kun je onder de grond afsteken en planten en dat groeit dan ook weer vanzelf, de natuur blijft je verwonderen he.
groetjes catootje
Je kunt nu al zaaien hoor, en bij mij had ik het tweede jaar pas artisjokken, dus ik denk inderdaad het tweede jaar oogsten ja, succes he.
groetjes catootje
Ook ik ben gek op artisjokken en probeer ze al een aantal jaren te kweken. Zonder succes. De planten groeien nooit vol uit bij mij. Wij hebben zandgrond. Mogelijk te droog.
Wat voor grondsoort heb jij in je groetentuin?
Ik heb dit jaar artisjokken van het ras "green globe" opgekweekt binnen en daarna op een warme bak buiten. Hopelijk laten mijn planten ook zo'n mooi resultaat zien in augustus/september.
Hoi paulette
in mijn tuin heb ik klei grond, dus of dat scheelt ik weet het niet maar ik hoop dat het nu bij je lukt.
ondertussen zitten er twintig knoppen in een plant hij is echt gigantisch geworden.
groetjes catootje