Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn komkommerplant begint op de oudere bladeren plekken en gaatjes te vertonen, maar ik heb geen insecten daar direct bij kunnen vinden. Zou iemand me kunnen vertellen wat er mogelijk met mijn plant aan de hand is en wat ik het beste kan doen? Alvast bedankt.
Die bladeren worden constant belaagd door insecten, schimmels, brandende zon, wind... het is niet abnormaal dat oudere bladeren er niet meer zo stralend uitzien en het is ook niets om je zorgen over te maken.
Hi,
Komkommers kunnen slecht tegen directe zonnestralen(vooral in serre)
Het beste advies voor komkommers en tomaten zijn gegriffelde planten: zijn wat duurder per plant maar de tomaten en komkommers zijn van uitstekend kwaliteit .
Groeten
begin van de maand 3 mooie komkommers kunnen oogsten en nu verdrogen ze een voor een, ze worden na het bloemen amper 1 a 1,5cm en dan verdorren ze. Ik heb precies ook een aantal kleine kevertjes gezien op de plant, heb ze proberen te fotograferen maar ze zijn echt heel klein, ik denk een 0.5 a 1mm ofzo. Iemand tips... Heb de plant uit de serre gehaald om verdere besmetting te voorkomen... En ik heb nu met netelgier eens geprobeerd om ze weg te krijgen maar vrees dat dat niet straf genoeg zal zijn... Chemische producten gebruik ik liever niet...