menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paprikabloemen

ladyhawk

Ladyhawk

ik heb voor het eerst paprikaplanten in de serre staan, 7 planten waarvan er maar 1 bloemknoppen wil maken, de anderen groeien net zoals die ene maar er is alleen maar een héél klein puntje te zien waar normaal de bloemknop zou moeten zitten, alle planten staan in potten, dus ook die ene die het wel wilt doen, kan iemand me misschien raad geven met wat er fout is gegaan?
dank je, groetjes
dinsdag 19 juni 2007 - 17:05
brompie

Brompie

geduld,geduld enz
Grt Brompie
woensdag 20 juni 2007 - 04:05
PHILIP

PHILIP

inderdaad geduld. Mijn paprikas staan in de serre ook in potten en ik heb gedurende meer dan een maand alleen maar knopjes gehad die niet wilden bloeien, maar sinds gisteren zijn de eerste bloemen verschenen
woensdag 20 juni 2007 - 16:19
Maxpowa

Maxpowa

Minder bemesten of bloeimest gebruiken, een teveel aan stikstof zorgt voor een vertraagde bloei.

Door het goede weer wat we gehad hebben zo vroeg op het jaar, zouden alle teelten van pepers en parikas een mooie voorsprong moeten hebben, als het nu nog niet bloeit, dan scheelt er iets anders, bvb bovenstaande, of teveel water of te warm of te koud (onwaarschijnlijk).

Indien er in serres gekweekt wordt, is het voor de vruchtvorming erg belangrijk dat de planten genoeg beroerd worden, paprika en pepers worden door de wind of insecten bestoven, de gesloten omgeving van een serre schermt soms beide af, dan zet je best nu en dan eens een ventilator in de serre en laat die zwenken over de planten om de bevruchting te bevorderen.

Groeten,
Steven
zaterdag 30 juni 2007 - 15:34
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).