Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb voor het eerst paprikaplanten in de serre staan, 7 planten waarvan er maar 1 bloemknoppen wil maken, de anderen groeien net zoals die ene maar er is alleen maar een héél klein puntje te zien waar normaal de bloemknop zou moeten zitten, alle planten staan in potten, dus ook die ene die het wel wilt doen, kan iemand me misschien raad geven met wat er fout is gegaan?
dank je, groetjes
inderdaad geduld. Mijn paprikas staan in de serre ook in potten en ik heb gedurende meer dan een maand alleen maar knopjes gehad die niet wilden bloeien, maar sinds gisteren zijn de eerste bloemen verschenen
Minder bemesten of bloeimest gebruiken, een teveel aan stikstof zorgt voor een vertraagde bloei.
Door het goede weer wat we gehad hebben zo vroeg op het jaar, zouden alle teelten van pepers en parikas een mooie voorsprong moeten hebben, als het nu nog niet bloeit, dan scheelt er iets anders, bvb bovenstaande, of teveel water of te warm of te koud (onwaarschijnlijk).
Indien er in serres gekweekt wordt, is het voor de vruchtvorming erg belangrijk dat de planten genoeg beroerd worden, paprika en pepers worden door de wind of insecten bestoven, de gesloten omgeving van een serre schermt soms beide af, dan zet je best nu en dan eens een ventilator in de serre en laat die zwenken over de planten om de bevruchting te bevorderen.