menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pompoenen

Ga naar meest recente reactie

olivierr

Olivierr

Wanneer zijn pompoenen oogstklaar?
Sommige vruchtstelen hebben beige groeven. Mag ik ze dan oogsten?
Zijn pompoenen meteen klaar om in de keuken te gebruiken of moeten ze eerst een tijdje op een zonnige plaats liggen?

Groeten
maandag 6 augustus 2007 - 15:41
andre

Andre

Eigenlijk valt de oogst van pompoenen in de maand september en oktober. Te vroeg geoogst smaken ze flauw en bewaren ze slecht. Of een pompoen rijp is kan je best zien aan de steel van de vrucht. Als die rimpelig wordt, groeven of droge barstjes gaat vertonen, is die pompoen rijp. Om goed te bewaren is een temperatuur van 8 tot 12°C nodig in een vrij droge ruimte. Kurdroog is dan ook weer niet goed, want dan drogen de pompoenen uit. Als de ruimte te vochtig is, smeer je de pompoenen met olie in. Een goed bewaarras kan tot in mei goed blijven

andre
maandag 6 augustus 2007 - 18:00
olivierr

Olivierr

Ik heb nu al veel pompoenen met beige groeven. Is dit abnormaal? Ik heb niet bijbemest.

Kan ik ze bewaren op een vensterbank of onder een afdak?
Het hoeft niet voor lang. Ze wordt ingevroren.
Ik heb ergens gelezen dat men ze op een zonnige plaats legt om de schil te laten uitharden.
maandag 6 augustus 2007 - 18:23
andre

Andre

Abnormaal is dit net Om te bewaren leg ze gewoon onder een afdak.

Grt andre
maandag 6 augustus 2007 - 19:02
Tanja

Tanja

Bij ons zijn er ook enkele die bijna goed zijn om te oogsten.

Hier leggen wij ze in de garage om ze te bewaren, als ze droog liggen is het goed, hier hebben we ze de hele winter kunnen bewaren.

Groetjes,
Tanja
maandag 6 augustus 2007 - 20:54
bisschop

Bisschop

Andre,
Welk ras is dat dat men kan bewaren tot in mei. Dat is zeer interessant als het niet in de vriezer moet.
Want ik maak veel soep.
mvg
marleen
maandag 20 augustus 2007 - 22:02
andre

Andre

Marleen
De kleinvruchtige rassen onder ander De hokkaido pompoenen met als rassen Orange zon, Nutty Delica F1 en de Uchi- ki- kuri

Groetjes andre
maandag 20 augustus 2007 - 22:48
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).