Voor een grondige snoeibeurt van rozemarijn is het dan nu de juiste tijd?
Lino
grondig , in de mate he,na de bloei,ik weet niet of ge blauwe bloempjes gehad hebt? in dien wel , wachten tot ze weg zijn , en dan mag je toch de roosmarijn snoeien , dat is inderdaad nu, ik hou de mijn op hoogte van een draad die er staat , een meter een half,ze kunnen hoger en breder worder , dus dat is indijken he,de verdorde takken mag je altijd afknippen , ge zult dan zien of er nog leven inzit, aan het fel groenin het midden vd tak die ge gesnoeid hebt, en dan kort ik die tak met weinig stekeltjes in tot 15 cm vd grond, dan komt daar nieuw aan , is uw plant nog niet te groot ,neemt dan alléen de dorre takken weg , en hou hem in het oog, wel af en toe mest geven , ge moet nu niet lachen he, maar ik geeft de drollen van mijn honden aan de planten in de tuin , en spit ze er onder natuurlijk ,en dank u dat die dan zeggen,en groeien , de takken die gegesnoeid hebt ,kunt ge gebruiken voor uw gerechten, ,ik droog ze ,en steek de rest in de diepvries, natuurlijk het hangt af van hoeveel gegesnoeid hebt, er is een grens om te drogen of in te vriezen ,ik gebruik alléén de stekeltjes hoor!
ik hoop je van dienst te zijn geweest
gr.summer