Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik weet niet als dit in de categorie kruiden van hoort, maar ik zet het hier toch maar . ik heb een plantje waar spaanse pepers aan komen, maar wanneer weet ik nu dat ik ze er af mag halen? (sommige blijven maar enkele centimeters, andere worden dan ongeveer 10 à 13cm...
Als je de gewone spaanse peper hebt dan kan je ze zowel groen als rood plukken. Hangt van je eigen voorkeur af. Pluk je ze groen, dan kunnen ze nog enigszins rood kleuren. Ik pluk ze bij voorkeur als ze rood zijn, afhankelijk van het gerecht waar ik ze voor nodig heb.
Echt groenblijvende pepers bestaan volgens mij niet. Ik heb rood wordende pepers ( spaanse pepers ofwel lombok). geel wordende, en oranje wordende pepers. Ik gebruik ze echter ook als ze groen zijn. De kleuring laat echter vaak op zich wachten .
hoelang kan dat zo ongeveer duren? (toch geen twee maanden nadat ze volgroeid zijn?) want ik heb 1 grote peper die al volgroeid is (naar mijn gedacht, want hij groeit niet meer verder) sinds begin juli...
Het kan inderdaad erg lang duren voor een peper zijn kleurtje krijgt.
Ik heb gisteren de eerste rode geplukt.
Ik zou nog eventjes wachten en zoals Tine zegt: groen zijn ze ook lekker hoor en iets minder straf.
Ik laat ze altijd tot september, oktober hangen. Hoe langer ze hangen hoe heter ze worden. Je kunt ze groen plukken en dan zijn ze nog niet zo heet. Je hoeft ze er ook niet meteen allemaal af te halen.