menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spaanse pepers

Ga naar meest recente reactie

Fauna_

Fauna_

ik weet niet als dit in de categorie kruiden van hoort, maar ik zet het hier toch maar . ik heb een plantje waar spaanse pepers aan komen, maar wanneer weet ik nu dat ik ze er af mag halen? (sommige blijven maar enkele centimeters, andere worden dan ongeveer 10 à 13cm...
woensdag 13 augustus 2008 - 19:44
Tine

Tine

Als je de gewone spaanse peper hebt dan kan je ze zowel groen als rood plukken. Hangt van je eigen voorkeur af. Pluk je ze groen, dan kunnen ze nog enigszins rood kleuren. Ik pluk ze bij voorkeur als ze rood zijn, afhankelijk van het gerecht waar ik ze voor nodig heb.

Tine
woensdag 13 augustus 2008 - 23:02
Fauna_

Fauna_

hmm, de mijne blijven groen...
donderdag 14 augustus 2008 - 14:40
Tine

Tine

Echt groenblijvende pepers bestaan volgens mij niet. Ik heb rood wordende pepers ( spaanse pepers ofwel lombok). geel wordende, en oranje wordende pepers. Ik gebruik ze echter ook als ze groen zijn. De kleuring laat echter vaak op zich wachten .

Tine
vrijdag 15 augustus 2008 - 12:26
Fauna_

Fauna_

hoelang kan dat zo ongeveer duren? (toch geen twee maanden nadat ze volgroeid zijn?) want ik heb 1 grote peper die al volgroeid is (naar mijn gedacht, want hij groeit niet meer verder) sinds begin juli...
vrijdag 15 augustus 2008 - 12:57
annd6

Annd6

Het kan inderdaad erg lang duren voor een peper zijn kleurtje krijgt.
Ik heb gisteren de eerste rode geplukt.
Ik zou nog eventjes wachten en zoals Tine zegt: groen zijn ze ook lekker hoor en iets minder straf.

Groetjes
Ann
zaterdag 16 augustus 2008 - 09:32
Fauna_

Fauna_

oke, bedankt voor de hulp . kzal nog even wachten op de kleur
zaterdag 16 augustus 2008 - 14:30
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hallo Fauna,

Ik laat ze altijd tot september, oktober hangen. Hoe langer ze hangen hoe heter ze worden. Je kunt ze groen plukken en dan zijn ze nog niet zo heet. Je hoeft ze er ook niet meteen allemaal af te halen.

Groetjes Marion
dinsdag 10 februari 2009 - 22:28
verbena46

Verbena46

wij halen ze tegen end sept-okt. uit de grond(wegens regen) met wortel en al en hangen ze in een overdekte plaats, ze blijven maanden goed zo

grtVerbena
zaterdag 14 februari 2009 - 17:42
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).