menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verplanten

Ga naar meest recente reactie

vincent

Vincent

hallo,
ik heb 4 weken geleden 6 verschillende kruiden gezaaid en ze zijn nu bijna allemaal al uitgekomen en sommige zijn echt al groot. moet ik ze nu verplanten in apparte potjes wan ik heb ze gezaaid in een isomo bak, of kan ik ze er in laten staan? oja, als ik de kruiden afknip voor te gebruiken groeit deze dan gewoon terug of moet ik terug zaaien ? alvast bedankt
maandag 4 april 2011 - 17:54
vincent

Vincent

niemand?
dinsdag 5 april 2011 - 08:45
cee

Cee

Verplanten zou ik zeggen, voor dat de wortels in elkaar beginnen te groeien en je ze niet meer los krijg van elkaar zonder beschadigingen.
Je kan ze nu elk in hun eigen potje zetten, daar mogen ze dan het ganse potje vol wortels laten groeien en daarna kunnen ze in volle grond.

In verband met het oogsten van kruiden. Als je niet de ganse plant leegplukt komt het wel goed, maar als je die tot op de grond afdoet, zou je wel eens opnieuw mogen beginnen zaaien. (PLUK MET MATE)

Hopelijk helpt dit een beetje.

groeten,
Cee
dinsdag 5 april 2011 - 09:14
vincent

Vincent

oke ik ga ze nu verplanten maar als ik dus later ongeveel 1/4 van de plant laat staan en ik knip de rest op 2cm boven de grond af dat het dan teruggroeid?
dinsdag 5 april 2011 - 15:17
cee

Cee

Als je je kruiden vroeg topt, dan gaan er verschillende zijscheuten beginnen groeien, doe je dit tweemaal dan heb je 4 scheuten. Als je er dan drie plukt, heb je er nog altijd 1 staan die kan doorgroeien, bloeien en zaad maken.
Zo doe ik het meestal.

Maar afsnijden tot op 2cm van de grond zou ik niet direct doen, de kans bestaat dat die dan geen nieuwe scheuten meer zal aanmaken.
dinsdag 5 april 2011 - 16:02
vincent

Vincent

oke bedankt voor de tips!
ik heb ze juist allemaal in potjes gezet
dinsdag 5 april 2011 - 17:11
vincent

Vincent

foto's zal spijtig genoeg niet lukken die zit al ingepakt want we vertrekken zaterdag op vakantie!
donderdag 7 april 2011 - 12:56
vincent

Vincent

we gaan skiën en mooie tuinen zie je daar niet echt
donderdag 7 april 2011 - 20:56
vincent

Vincent

zonder sneeuw
zaterdag 9 april 2011 - 20:43
vincent

Vincent

of heel weinig
zondag 10 april 2011 - 22:01
Eve

Eve

Skieen zonder sneeuw... dat heet dan "grasglijden"

Veel plezier, en zoals al vermeld werd: snoei met mate.


dinsdag 12 april 2011 - 13:41
vincent

Vincent

bedankt
donderdag 14 april 2011 - 15:31
vincent

Vincent

hallo,
de rucola is ondertussen zo groot dat ik hem kan gaan plukken! rucola maar geen zijscheuten dus mag ik gewoon heel het plantje afknippen (de bladjes zijn zondertussen bijna 15 cm of iets kleinder) en zou dee plant dan teruggroeien?
woensdag 27 april 2011 - 16:55
vincent

Vincent

jep het is uitgepakt!
woensdag 27 april 2011 - 17:12
vincent

Vincent

niemand?
woensdag 27 april 2011 - 17:31
vincent

Vincent

oke bedankt
ik zal foto's uploaden maar hoe moet dat?
woensdag 27 april 2011 - 21:22
Marlijs

Marlijs

Even een vraag over die rucola. want ik heb een beetje hetzelfde probleem!

mijn rucola is PRACHTIG en echt al aanwezig in MASSAS! en nu vroeg ik me ook af of ze wel teruggroeit als ik ze knip, kan ik daar de ganse zomer van eten?
want blijkbaar verhout dat ook?
en als ze bloeit wordt ze dan bitter (als basilicum?)

is dat eigenlijk voldoende als ik de bloeiende stukjes afknip van bv rucola, basilicum... om de bittere smaak niet te hebben?

dankjewel!
zondag 1 mei 2011 - 20:12
vincent

Vincent

oke bedankt
maandag 2 mei 2011 - 17:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).