Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Weet er iemand onder jullie welk kruid ik kan gebruiken tegen koortsblazen? Als ik mij goed herinner kan je ook een thee maken, zodat je wat sterker wordt tegen het virus dat de blaasjes veroorzaakt.
Hallo,
je zou eens kunnen proberen met propoliszalf. Propolis is anti-bacteriëel en anti-viraal.
Ook het gebruik van propolis zelf verhoogt de weerstand tegen koortsblaasjes.
Mvg
Rudi
Propolis zalf kan je kopen in de natuurwinkel, het is niet zo duur (ik betaalde 6 euro voor een tube). Niet elke natuurwinkel heeft het. Hier zijn er 2 en slecht 1 verkoopt het.
Mijn zoon gebruikt het voor zijn (zeer hardnekkige) acne en het helpt goed. Ik wist ondertussen al van een vriendin dat het ook goed was voor koortsblazen.
Dat propolis zelf ervoor ook goed is, wist ik niet. dus Rudi, bedankt voor de tip.
Propolis kan je bij een imker kopen (dat weet ik van een goede vriend ) Maar ik dacht dat het ook te koop was in de Colruyt bij de natuurprodukten in de vorm van tabletten. Maar ik denk niet dat dat dezelfde kwaliteit is als bij een imker.Ik weet daar eigenlijk niet zo veel van, maar er zijn er hier op het forum die daar zeer goed van op de hoogte zijn. Dus wachten tot zij reageren.
Propolis wordt opgelost in alcohol van 95°. Die pure oplossing kan je met een oorstaafje aanbrengen op het koortsblaasje. Na een paar dagen is het verdwenen.
Echte propolis bevat minstens 25% propolis van de bijen. Dit betekent dat hij bijna zwart moet zien om het meeste effect te hebben. Ik maak elk jaar propolis en heb daar zeer goede resultaten mee.
Een imker in je buurt kan je daar zeker mee helpen.
Mvg
Rudi
www.bijensite.tk