menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pastinaakcreme

hekske

Hekske

Op zoek naar recepten met pastinaak heb ik vorig jaar in het magazine Puur het volgende recept gevonden en uitgeprobeerd natuurlijk !
Het is heerlijk maar je moet wel op de hoeveelheden letten (iets wat ik niet altijd doen, ik experimenteer nogal graag) want anders is het resultaat niet altijd even lekker.

benodigdheden : 1 dikke ui, 2 pastinaken, 2 moesappels, 600 ml. groentebouillon, 400ml sojamelk (ik gebruik hiervoor rijstdrink) en gehakte peterselie.
Croutons : 2 dikke sneden brook zonder korst, 1 teentje look gehalveerd, olijfolie

Wrijf het brood in met de knooflook, snij in blokjes en bak goudbruin in olijfolie.
Stoof ui en pastinaak in een beetje vetstof (olijfolie) envoeg de appels toe. Laat even meestoven en voeg de groentebouillon erover.
Breng aan de kook en laat 10 min zachtjes koken, voeg sojamelk of rijstdrink toe en laat goed warm worden. (koken is niet meer nodig). Mix de soep en breng op smaak met peper zout en peterselie.
Dien op met de knoflookcroutons.
smakelijk
woensdag 9 juli 2008 - 16:04
Rita1960

Rita1960

Hekske,

en dit recept ga ik in het najaar proberen als mijn pastinaken gereed zijn

Groetjes,

Rita
woensdag 9 juli 2008 - 18:49
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).