Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Koen,
je moet eens kijken onder de topic groenten en dan naar oogst van vandaag. Maxpowa heeft daar verschillende ideetjes staan voor pepers.
Groetjes,
Ann
Zelf maak ik veelal sambal van de pepers (heb er ook zoveel in de kas ), de chili-pepertjes droog ik, en van de madame-jeanettes en aji umba etc maar ik surinaamse chutney voor bij de roti enzo, erg lekker!
De pepers gooi ik ook vaak in de diepvriezer hoor, en elke keer als ik iets nodig heb, snijd ik er wat af (die hele hete heb je maar weinig nodig, zeker met kleine kinderen in huis hihi) en de rest gaat terug.
Ik leg ze in in azijn.
Ik kook de azijn met wat suiker en giet deze over de pepers die ik in potten heb gedaan.
Ik haal wel de zaden eruit.
Ik laat de potten een aantal maanden staan en gebruik ze bij bv nasi of bami.
Ik heb ze vorig jaar gedroogd, touwtje door pepers en op zolder opgehangen.
Vorig jaar heb ik mijn pepeertjes ook aan een draad geregen en op zolder gehangen om te drogen maar ik heb die later allemaal mogen wegggooien. Reden ? Wij hangen onze was altijd te drogen op de zolder en ik veronderstel dat de drogende pepertjes telkens vocht van het wasgoed opnamen en op de duur begonnen te rotten. Als ik ze in de veranda of de garage te drogen hang, heb ik dat probleem totaal niet.
af en toe 1 rood pepertje....niet om over naar huis te schrijven dus,maar mijn pepertjes eet ik ook groen.
enkel degenen die ik ga drogen moeten rood zijn,ik heb er al een dee opgeegd in azijn en wil ook eens saus van maken...
Weet iemand welke peper het strafst is ,de groene die onrijp zijn of de rode die rijp zijn?? Gaat over de spaanse peper.
Meneer google geeft tegenstrijdige antwoorden.
Ik heb hier een spaanse peperplant staan die ik gekocht heb in aveve.
Gisteren een grote(+10cm) groene peper volledig in de spaghetti gedaan en die is totaal niet pikant! Ik gebruik die met zaadlijsten en al. Zo raar.
Verleden jaar een chilipeperplant in de aldi gekocht die echt pikante pepers gaf.
Dacht dat chili- en spaanse pepers hetzelfde waren??
Hallo, ik woon al een hele tijd in Nederland en ik heb hier een hele goede en coole site gevonden waar je interessante online gokkasten kunt spelen - [LINK_REMOVED]. Ik raad je deze site aan, want hier staan alleen de beste gokkasten die je vrij en gemakkelijk in Nederland kunt spelen! Probeer deze website ook eens.