menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Chutney

Ingeroosje

Ingeroosje

Wie heeft er een receptje van een lekkere chutney?

Ook zou eens graag mini tomaatjes en rode paprika willen opleggen, zo kan dit gebruiken bij een zomerse barbecue.

Vriendelijke groetjes Ingeroosje
vrijdag 20 maart 2009 - 11:25
CorrieJ

CorrieJ

Deze chutney vinden wij erg lekker, de peper laat ik meestal weg omdat er kinderen van mee eten en dan is het te scherp.

• 1 kg tomaten
• 1 ui
• 1-2 rode pepers, of beter nog: gele pepers (Madame Jeanette).
• 100 g gemberbolletjes
• 1 el siroop (uit gemberpot)
• 100 g rozijnen
• 1 citroen
• 100 ml azijn
• 4 kruidnagels
• 3 laurierbladeren
• 1 s kaneel
• 250 g suiker
Ontvel de tomaten door ze een minuutje in kokend water te leggen; je kunt de velletjes er zo vanaf trekken. Snij ze in stukjes. Snipper ook de ui en het vruchtvlees van de pepers (dit mag bij gele pepers eventueel achterwege blijven). Hak de gember en pers de citroen.
Doe alle ingrediënten in een grote pan en breng het aan de kook, terwijl je af en toe roert. Laat het een half uur à drie kwartier doorkoken, totdat het een soort jam is geworden. Dan is de chutney al klaar. Even in potten scheppen en je kunt het komende maand eten bij je maaltijden en je broodje kaas.
Als deze chutney nou erg goed gelukt is, moet je eens proberen een dergelijke chutney te maken van ananas, perzik, mango, peer.
woensdag 3 juni 2009 - 10:18
Rita1960

Rita1960

Hoi Corrie,

Van harte welkom op dit forum en dan al meteen met zo'n mooi recept!

Ga het zeker uitproberen!

groetjes,

Rita
woensdag 3 juni 2009 - 18:48
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).